اخبار داغ :

علی برکت: در اجرای قرایی منش و یغمایی آثار خاطره انگیز گروه ژوان نیز اجرا می گردد

مهدی یغمایی و علیرضا قرایی منش

موسیقی پارس_فاطمه فرج الله زاده: مهدی یغمایی، خواننده ی سرشناس موسیقی پاپ کشورمان، در کنسرت علیرضا قرایی منش به عنوان خواننده مهمان حضور می یابد و در سالن برج آزادی تهران قطعاتی خاطره انگیز را برای مخاطبان اجرا خواهد کرد.
به بهانه این اجرا گفت و گویی با علی برکت مدیر برنامه های مهدی یغمایی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
علی برکت در خصوص حضور مهدی یغمایی در کنسرت علیرضا قرایی منش و نحوه شکل گیری این همکاری بیان داشت: آقای رضا قرایی منش و آقای مهدی یغمایی به همراه آقای امیر سزاوار که از دوستان قدیمی بودند در سال 1382 گروه ژوان را تاسیس کردند و در قالب گروه ژوان فعالیت موسیقی حرفه ای خود را با یکدیگر آغاز کردند؛ اما پس از مدتی بنا به دلایلی، این هنرمندان به صورت جداگانه به فعالیت های خود ادامه دادند و بر اساس این دوستی قدیمی، در حال حاضر تصمیم گرفتند تا مجددا یک همکاری تازه با یکدیگر داشته باشند.
وی در ادامه صحبت های خود در خصوص آثاری که قرار است در این کنسرت اجرا شود، اظهار داشت: این اجرا دوئت پیانو و وکال است. دوئت، یک اصطلاح در موسیقی می باشد و این اصطلاح زمانی به کار می رود که دو ساز با یکدیگر همراهی کنند و این اجرا همراه با پیانو و وکال است که وکال انسان به واسطه تولید صوت، به عنوان یک ساز شناخته می شود. در این کنسرت، تمامی آثاری که اجرا می گردد از ساخته های علیرضا قرایی منش است که این قطعات شامل ترک هایی که مستقلا برای مهدی یغمایی ساخته شده و همچنین تعدادی از کارهایی که در گروه ژوان اجرا شده، می باشد که بسیاری از طرفداران آن گروه، با آثار خاطره دارند و علاوه بر آن، کارهایی که علیرضا قرایی منش صرفا برای خودش ساخته است نیز در این کنسرت اجرا خواهد شد.
وی در خصوص انتخاب برج آزادی نیز چنین توضیح داد: آقای قرایی منش صلاح دانستند تا برج آزادی را انتخاب کنند. این اجرا یک برنامه مشترک نیست و در واقع کنسرت آقای قرایی منش است که از مهدی یغمایی دعوت کرده است تا به عنوان خواننده مهمان حضور داشته باشد و در اجرای تعدادی از آثار او را همراهی کند. به دلیل رفاقتی که وجود داشته و همچنین آثار مشترک خاطره انگیز گروه ژوان، این همکاری شکل گرفته است.
علی برکت درباره حضور کم رنگ مهدی یغمایی در برگزاری کنسرت گفت: شرایطی که ما برای برگزاری کنسرت مد نظرمان است، اندکی با کنسرت هایی که در حال حاضر برگزار می شود متفاوت است؛ یعنی ما دوست داریم اگر قرار است کنسرتی را برگزار کنیم، شرایطی فراهم گردد تا با یک ارکستر بزرگ به اجرای برنامه بپردازیم که چنین کنسرتی هزینه های بیشتری دارد زیرا حدود 70 نوازنده حضور خواهند داشت و علاوه بر آن، موضوع صدا برداری و محل تمرین و…نیز نیازمند فراهم کردن امکانات ویژه ای می باشد و ما تمایل داریم تا تهیه کنندگان چنین شرایطی را فراهم کنند، اما به هر حال آن ها نیز حق دارند، زیرا با توجه به هزینه هایی که وجود دارد، برگزاری کنسرت با ارکستری بزرگ، سخت است و ما نیز ترجیح داده ایم صبر کنیم تا شرایط برای برگزاری چنین کنسرتی فراهم شود؛ چون قصد داریم اگر قرار است کاری انجام دهیم، متفاوت باشد. مهدی یغمایی سال ها فعالیت حرفه ای داشته اند و هم اکنون به عنوان مدرس و استاد در جامعه موسیقی خطاب می شوند؛ بنابراین ایشان در پی برگزاری کنسرتی هستند که صرفا بحث مادی و بیزینسی در آن لحاظ نشده باشد و به جنبه هنری بیشتر توجه شود.
مدیر برنامه های مهدی یغمایی در خصوص برگزاری کنسرت این خواننده در آینده نیز بیان داشت: با آقای سپهر صاحبی صحبت کرده ایم و ایشان نیز پیشنهاداتی ارائه داده اند که در صورت توافق، کنسرت مهدی یغمایی برگزار خواهد شد.
علی برکت در پایان با اشاره به فعالیت های آتی یغمایی چنین توضیح داد: برای دو قطعه از جمله آهنگ «نگارا»، در حال تهیه موزیک ویدیو هستیم که طی دو ماه آینده پخش خواهد شد.
شایان ذکر است بلیت فروشی کنسرت علیرضا قرایی منش با همراهی مهدی یغمایی، به زودی آغاز می گردد و جزییات آن به زودی در سایت موسیقی پارس اعلام خواهد شد.