اخبار داغ :

قیمت بلیت کنسرت های جشنواره اعلام شد

جشنواره موسیقی فجر

موسیقی پارس_شبنم فتاحی: با برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی فجر، از سه استاد بزرگ موسیقی کشورمان در تالار وحدت تهران قدرانی می شود.
استاد «کریم صالح عظیمی» ردیف دان، خواننده و مدرس آواز، استاد «فخری ملک پور» نوازنده پیانو ایرانی و استاد «رامین جزایری» نوازنده تار و سه سه تار، نام سه هنرمندی می باشد که به پاس فعالیت و تلاش در عرصه های مختلف موسیقی، از آنان تقدیر خواهد شد.

کریم صالح عظیمی متولد سال 1325 در تبریز می باشد. وی با شنیدن صدای ابوالحسن خان اقبال به موسیقی سنتی علاقه مند شده و به محضر او راه یافت. این هنرمند بزرگ از سال 1360 در مرکز موسیقی صدا و سیما مرکز حفظ و پژوهش موسیقی سنتی ایران، حوزه هنری، مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه سوره به تدریس موسیقی و آواز مشغول بود. آرش کامور (آهنگساز و نوازنده)، پرواز همای (خواننده)، عبدالحسین مختاباد (آهنگساز و خواننده موسیقی سنتی) و ابوالحسن مختاباد (پژوهشگر موسیقی) از جمله شاگردان استاد کریم صالح عظیمی می باشند.

استاد فخری ملک پور نوازنده پیانوی ایرانی متولد سال 1314 در تهران می باشد. وی نواختن پیانو را از سن 9 سالگی آغاز و طی 12 سال پیوسته ردیف سازی آواز موسیقی دستگاهی و کلیه قطعات و ساخته های استاد مرتضی محجوبی را فرا گرفت. ملک پور، شاگرد بازمانده استاد محجوبی پیانو را با نت های ابداعی وی یاد گرفته و به همین سبب است که استادان موسیقی سنتی، وی را تنها مکتب دار فعال نگهداری و تدریس شیوه استاد معرفی می کنند.

رامین جزایری نوازنده تار و سه تار برجسته کشورمان، متولد سال 1340  در تهران می باشد. وی از سال 1363 به ساز علاقه مند شد، در کلاس معروف سازسازی چاووشی شرکت کرد و از محضر محمود فرهمند آموزه های سازسازی را آموخت. وی همچنین نزد زنده یاد استاد مهدی کمالیان نوازنده تار، آموخته های خود را تکمیل کرد. آلبوم «حدیث صبا» اثر استاد جزایری، پژوهشی درباره شیوه سه تارنوازی صبا که در قالب بازنوازی برخی از ابوالحسن صبا می باشد، منتشر شده است.

شایان ذکر است در دو سامانه بلیت فروش سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، قیمت بلیت های کنسرت در سالن های مختلف اعلام شده است.
در تالار وحدت تهران، به تناسب جایگاه صندلی ها بین 30 تا 90 هزار تومان به فروش می رسد.

گفتنی است قیمت بلیت های این دوره از جشنواره به تفکیک تالارهای میزبان در بخش های مختلف موسیقایی اعلام شد. در تالار وحدت تهران قیمت بلیت ها بین 30 تا 90 هزار تومان، تالار رودکی با قیمت 40 تا 60 هزار تومان، تالار ایوان شمس تهران قیمت بلیت کنسرت ها بین 30 تا 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
همچنین قیمت بلیت ها در فرهنگسرای نیاوران تهران بین 50 تا 80 هزار تومان، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی بین 40 تا 50 هزار تومان، در سالن سوره حوزه هنری بین 25 تا 30 هزار تومان، مرکز همایش های برج میلاد تهران با قیمت بلیت بین 35 تا 130 هراز تومان به فروش می رسد.
شایان ذکر است بخش نمایش فیلم های مستند موسیقی جشنواره فجر به صورت رایگان برای مخاطبان به نمایش در می آید.