اخبار داغ :

کتاب «خرستان» اثر «لوریس چکناواریان» منتشر شد

 

موسیقی پارس:«لوریس هایکازی چکناواریان »، رهبر ارکستر ایرانی ارمنی‌تبار، بعد از فعالیت های گسترده در عرصه موسیقی از کتاب طنز خود به نام «خرستان» که شامل مجموعه ای از داستان های کوتاه طنز می باشد رونمایی کرد.

آیین معرفی کتاب «خرستان» روز دوشنبه با حضور « چکناواریان»، « باباک پاییزان»-صداپیشه- ، «یارتا یاران»-ویراستار کتاب- و جمعی از اهالی رسانه در خانه هنرمندان برگزار شد.

«چکناواریان» با تاکید بر این که در هر لحظه باید خندید، در میان خبرنگاران گفت: «همیشه دوست داشتم کتاب بنویسم اما هراس داشتم تا اینکه با تشویق «یارتا یاران»، نویسنده و نقاش برجسته، شروع به نوشتن داستان هایی درباره خران کردم که حاصل آن کتاب «خرستان» شد. »
وی ادامه داد: «به جوک علاقه دارم به همین دلیل وقتی کسی به من زنگ می زند دقایقی جوک می گویم و هر دو می خندیم زیرا خنده مهمترین مساله در زندگی است.»

وی درباره «خرستان» گفت: «در این کتاب کشوری از مجموعه خران را درست کردم که خودم نخست وزیر آن هستم.»
چکناواریان ضمن تاکید بر اینکه این کشور به هیچ ملیت و نژادی تعلق ندارد، افزود:« این کتاب دارای سلسله جوک هایی است که هدفش فقط خنداندن مردم و نه چیز دیگر است.»
پیشکسوت موسیقی ایران با تاکید بر این که موسیقی هیچگاه برایش کمرنگ نمی شود گفت‌: «در صورتی که از خرید و ترجمه این کتاب استقبال شود، قصد دارم شماره های بعدی آن را به رشته تحریر در آورم.»
در ادامه ی آیین رونمایی ، «لوریس چکناواریان » گفت: « قصد دارم در آینده هنرپیشه شده و فیلم هم بسازم، حالا باید دید چند نفر بلیت فیلم های مرا خریده و به سینما می آید.»
وی افزود: ‌«روزی نیست که نخندم چون زندگی کوتاه است و ارزش جدی گرفتن ندارد، اگر عمر طولانی داشته باشم، مایلم کودک باقی بمانم.»

«بابک پاییزان» ، صداپیشه و مدیر تولید کتاب گویای خرستان، ضمن بیان این که قرار است داستان های کتاب توسط برخی از دوبلورهای نام آشنای کشور به صورت گویا درآید، از انتشار نسخه گویای کتاب در سال آینده خبر داد.

کتاب «خرستان» با موضوع طنز در قالب ۳۱ داستان توسط «نشر صدای معاصر» در ۱۶۸ صفحه و با قیمت۱۷ هزار تومان منتشر شده است.

از جمله داستان های این کتاب می توان به« باشگاه چاقی و لاغری»،« ازدواج خرکی»، «دو خر در فرودگاه» و« خاطرات خودکشی خر»اشاره کرد.

گفتنی است معرفی و جشن امضای این اثر شنبه، ۲۱ اسفند ،ساعت ۱۷،با حضور« اکبر عالمی» و« یارتا یاران» و حضور ویژه ی« محمود دولت آبادی» در «کافه کتاب» شهر کتاب مرکزی برگزار خواهد شد.