اخبار داغ :

امروزه بیشتر کنسرت ها برای راحتی کار با کمک لپ تاپ انجام می شود

آذین فلاح-موسیقی پارس :نشست خبری «علیرضا قرایی منش» با حضور وی، «بابک صحرایی» و «یاشار درفشه» صبح روز پنجشنبه 24 دی ماه در سالن سیمولیشن برج آزادی برگزار شد.
مراسم توسط «بابک صحرایی» ترانه سرای خوب کشورمان آغاز شد و وی درباره «علیرضا قرایی منش» گفت:
در هر دوره ای از تاریخ هنر هر سرزمین هنرمندانی هستند که متفاوت از دیگران کار میکنند.مدتی است که متاسفانه این شاخص بودن به همه اطلاق می شود. شخصا معتقدم که «علیرضا قرایی منش» هنرمندی متفاوتی است زیرا موسیقی اش را خودش براساس دانش و علمش می سازد ومی نویسد نه صرفا از روی حس وغریزه . همیشه در پی تحقیق درباره موسیقی جهان است و دیدش به ایران محدود نمی شود.
«صحرایی» در ادامه از اهالی رسانه خواست تا به هنرمندانی مانند قرایی منش بیشتر توجه کنند زیرا به هنرمندان و مخاطبانش احترام می گذارد و تن به جریانات کاذب بازار نمی دهد و با وجود تمام مشکلاتی که در فضای موسیقی از ممنوع الفعالیتی تا نداشتن سرمایه گذار را تجربه کرده است اما هیچگاه جزو گروه و باندی نبوده است.

«علیرضا قرایی منش» درباره ي كنسرت پيش روي خود گفت: این کنسرت با تمام سختی هایش آرزوی همیشگی من بود. امروزه بیشتر کنسرت ها برای راحتی کار با کمک لپ تاپ انجام می شود که البته من هم در کنسرت پارسالم متاسفانه درگیر این بازی لپ تاپ شدم . به نظرم با این کار حرمت صحنه شکسته می شود.
وی در خصوص کنسرت انپلاگد “2 دی” خود افزود:
90 درصد از ساز ها آنپلاگد هستند و فقط بعضی از سازها مثل گیتار الکتریک غیر آکوستیک است و بیشتر هدفم از کنسرت آنپلاگد فضای خودمانی و صمیمی حاکم است .
گفتنی است رهبری ارکستر بر عهده ی خود «قرایی» می باشد .
اولین سوال توسط «بابک صحرایی» درباره علت کم کاری وی در عرصه ی اجرا مطرح شد که «قرایی منش» در پاسخ سوال وی گفت:دانش مردم ما در حوزه ی موسیقی کم است و انتخاب مردم ضعیف است.نمی دانم چه شد که سلیقه مردم در 10 سال گذشته به شدت افت کرد. اگر دست به دست هم ندهیم و اوضاع را بهتر نکنیم وضع از این هم بد ترمیشود . من همسو با سلیقه فعلی مردم نیستم و این اختلاف سلیقه باعث کم کاری من شده است.
«صحرایی» در ادامه گفت: متاسفانه مردم ما موسیقی و شعر را به خوبی نمی شناسند و حل این موضوع نیازمند برنامه های کلان فرهنگی است.
«یاشار درفشه» -تهیه کننده کنسرت آنپلاگد- منعکس شدن مشکلات مجموعه آزادی وآگاهی اصحاب رسانه را علت برگزاری نشست خبری در سالن برج ازادی اعلام کرد.
«درفشه» درباره برگزاری کنسرت آنپلاگد اعلام کرد که همه هنرمندان می توانند کنسرت آنپلاگد برگزار کنند و این حرکت تقلید از هیچ هنرمندی به حساب نمی آید بلکه به نظرم رواج کنسرت های آنپلاگد برای کم شدن استفاده از لپ تاپ در اجرا ها می تواند بسیار مفید باشد.

در ادامه «قرایی» در پاسخ به نقش و تاثیر وی در بالابردن سطح سلیقه مخاطبین موسیقی گفت:به نظرم هنرمندان دو دسته اند.هنرمندانی که خطی مشی تعیین می کنند و در مقابل هنرمندانی که از مردم خط مشی می گیرند.من همیشه اعتقاد دارم که رسالت یک هنرمند تعیین خط مشی است . اگر هنرمندان ما جزو این دسته بودند الان سطح سلیقه ی مردم ما خیلی پیشرفت کرده بود .رک بگوییم مردم ما در زمینه موسیقی مثل کودک هستند و می توان آن ها را با یک آبنبات فریب داد .
وی ادامه داد:حجم کاری که در روز وارد بازار می شود بسیار است . به خاطر وسواسی که در کارهایم دارم تمام ساخت ، تنظیم ، نوازندگی و حتی میکس و مستر کار هایم را خودم انجام می دهم که این کار بسیار برایم سنگین است . اگر کار کم تولید کنم می گویند کم کار است و کارم در حجم زیاد کار ها شنیده نمی شود و اگر زیاد کار کنم کارم بی ازرش می شود.متأسفانه ما جایی زندگی می‌کنیم دو ضرب در دو همیشه مساوی چهار نیست. هفت سال پیش تنها سه روز مانده به انتشار آلبومم من را به علت انتشار یک ویدئو ممنوع الفعالیت کردند.

این خواننده موسیقی پاپ درباره تفاوت‌های اجرایش در برج ازادی با دیگر کنسرت‌های موسیقی اعلام کردکه تفاوتهای اجرا بصری نیست، بلکه شنیداری است .مردم چیزی راخواهند شنید که در البوم شنیدند و تفاوت میان این اجرا و اجراهای دیگر را باید در سالن حاضر باشید و ببینید و بشنوید.

وي اضافه كرد: قرار است قطعات آلبوم جدید خود را اجرا و از آن به صورت حرفه ای تصویر برداری کنیم تا همراه با آلبوم منتشر شود.
«قرایی منش» در ادامه ی این نشست درباره اجرای برخی از آثارش توسط «مهدی یغمایی» گفت: بارها به صورت خصوصی به «مهدی یغمایی» گفتم که این کار را نکند حتی گاهی بحث مان به مشاجره هم رسیده و در نهایت او قول داده که آثارم را در تلویزیون نخواند اما او بازهم به این کارش ادامه داده است.همینجا اعلام می‌کنم که من از اجرای آثارم توسط «مهدی یغمایی» در برنامه‌های مختلف رضایت ندارم اما دوستی ما همچنان سر جایش است و از موضوعات کاری جداست.
در انتهای نشست خبرنگاران و عکاسان به همراه میزبانان در فضایی صمیمانه به بازدید از برج آزادی پرداختند.
کنسرت آنپلاگد «علیرضا قرایی منش» پنج شنبه دوم دی ماه طی یک سانس در سالن برج آزادی برگزار می‌شود.
اعضای ارکستر 2 دی ماه به شرح زیر می باشد:

«بابک آخوندی» : گیتار الکتریک – گیتار آکوستیک/«هومن غفاری» : درامز/«حامد حمیدزاده» : گیتار باس/«یاسر ساکی مهر» : پیانو – کیبورد/«علیرضا میرآقا» : کاخن و پرکاشن/«فرهاد باغشی» : کیبورد/«مجید حیدری» : گیتار آکوستیک/«بنیامین بیانی» : ساکسوفون/«آرش جامع» : مایستر – ویلن/«دانیال جورابچی» : ویلن/«نوید شعبانزاده» : ویلن/«سارا بیرم زادگان» : ویلن/«یگانه حسینی نیا» : ویلن/«امین عطایی» : ویلن/«پگاه عبدالله زاده» : ویولا/«پژمان اختیاری» : ویولا/«بهرنگ معتمدی» : ویلنسل/«سمیرا ملک» : همخوان /«مریم کی احمدی» : همخوان/«علی مرادی» : همخوان

در انتها شاهد گزارش تصویری “شهریار خزایی” باشید :

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”1301″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”300″ thumbnail_height=”199″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”90″ number_of_columns=”2″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

    دیدگاه های شما

  1. اینکه متاسفانه مردم ما موسیقی و شعر را به خوبی نمی شناسند و حل این موضوع نیازمند برنامه های کلان فرهنگی است دغدغه اکثر موسیقی دانان عزیز کشورمان است