اخبار داغ :

جزییاتی از حضور گروه های خارجی در جشنواره موسیقی فجر

موسیقی پارس_شبنم فتاحی: جشنواره موسیقی فجر که هم اکنون سی و سه ساله است توسط «حمیدرضا نور بخش» مدیریت می شود. فراخوان سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در اوایل شهریور ماه منتشر شد. این جشنواره با گرامی داشت چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از تاریخ 24 تا 30 بهمن ماه برگزار خواهد شد.
در این جشنواره از سه گروه موسیقی خارجی دعوت خواهد شد که به گفته «شهرام صارمی» مدیر اجرایی جشنواره، حضور آن ها قطعی به نظر می رسد. این گروه ها شامل یک کوارتت کلاسیک از کشور لهستان، یک آنسامبل کلاسیک از کشور دانمارک و یک تریو کلاسیک از اسلووانی می باشند.
«علی ترابی» مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد بحث تامین ارز برای حضور این گروه های خارجی را امری مهم در جشنواره موسیقی فجر دانست. همچنین «عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تامین ارز برای بخش بین الملل سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، ضمن اشاره به حضور این گروه های خارجی در ایران اینگونه شرح داد که در جشنواره های تئاتر، سینما و موسیقی نیز همین مسئله بوده و با برگزاری این جشنواره ها فاصله وجود دارد.
وی همچنین اضافه کرد که تقاضاهایی که در این مجموعه بوده را با سازمان برنامه و بودجه در میان گذاشته و خواسته ایم که اگر این موضوع در بخش کالا های اساسی قرار ندارد، حداقل در فضای بازار دوم این خدمات قرار گیرد.