اخبار داغ :

شادمانه هاي موسيقي مقامي – نواحي در قاب دوربين عکاسی

 

موسیقی پارس: مسابقه عكس شادمانه هاي ايران به مناسبت نهمين جشنواره موسيقي- نواحي برگزار مي شود.

 

مسابقه عكس شادمانه هاي ايران از برنامه هاي جنبي نهمين جشنواره موسيقي- نواحي است كه با موضوع شادی و سرور در موسیقی مناطق و نواحی ایران و حرکات و پایکوبی های بومی و محلی برگزار مي شود.

 

عكاسان و علاقه مندان براي شركت در مسابقه عكس شادمانه هاي ايران مي توانند تا 15 آذر ماه سال جاري حداكثر سه تك عكس را با موضوع مذكور به پست الكترونيك musicofficepr@gmail.com ارسال كنند كه پس از انتخاب اوليه، آثار منتخب روی صفحه اینستاگرام بخش مسابقه عکس جشنواره با عنوان shadmaneha   قرار خواهد گرفت و هم چنین عکاسان منتخب می بایست، فایل اصلی عکس خود را بدون ویرایش برای چاپ و نمایش در موزه – باغ هرندی ارسال کنند و بدیهی است عدم تحویل فایل اصلی، منجر به حذف عکس از جشنواره می‌باشد.

 

هم چنين پس از داوري نهايي آثار بخش مسابقه، همزمان با نهمين جشنواره موسيقي- نواحي، سه نفر برگزيده بخش عكس معرفي خواهند شد.

 

بخش عمده ای از موسیقی مقامی – نواحی ایران، شادمانه هایی است که به مناسبت های ملی، مذهبی، آیینی، فرهنگی، جشن و شادی در مناطق گوناگون ایران با حرکات و پایکوبی های بومی انجام می شود و در کنار شادی و سرور در آواها و نواها، در چهره ها و حرکات، لباس و رنگ ها و… نیز این شادی ها تجلی بارزی دارد. باتوجه به اهمیت شادمانه ها در موسیقی مقامی – نواحی ایران و اهمیت و قابلیت عکس به عنوان هنری که در ثبت و ماندگاری تصاویر آیین ها و معرفی و شناساندن بیشتر آن ها نقش موثری دارد. در این راستا نهمین جشنواره موسیقی مقامی – نواحی، مسابقه عکس شادمانه های ایران را برگزار می کند.

 

عكاسان و علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مسابقه عكس شادمانه هاي ايران به مناسبت نهمين جشنواره موسيقي مقامي- نواحي مي توانند به سايتwww.music.farhang.gov.ir  مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 66704623 (021) تماس بگيرند.

نهمين جشنواره موسيقي مقامي- نواحي ايران از سوي دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان به دبيري ايرج نعيمايي دي ماه امسال در كرمان برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: اختصاصی از موسیقی پارس