مدیرشرکت فرهنگی-هنری آوای نکیسا با بیان این مطلب گفت: این ایام، ایامی است که به دلیل ماه محرم، برگزاری کنسرت اتفاق نمی‌افتد و واقعا ما نمی‌توانیم دراین زمینه نیز با دوستان همکاری داشته باشیم. چرا که در این عرصه دست زیاد شده است و اگر پیش از این کمتر کسی به برگزاری کنسرت اقدام می‌کرد، امروزه هر کسی به خودش اجازه چنین کاری را می‌دهد.

وی افزود: امروزه شرایط به گونه ای شده است که کنسرت گذاران، 10 کنسرت را پشت سرهم قرارداد می‌بندند و پول هر 10 کنسرت را پیش از برگزاری کنسرت به خواننده می‌دهند.  اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که امروزه فقط 7 یا 8 خواننده هستند که مدام کنسرت می‌گذارند و بقیه اصلا درچنین فضایی حضور جدی و رسمی ندارند .در واقع کنسرت در ایران روی دست 7-8 خواننده می چرخد و فقط کنسرت آنهاست که جواب می‌دهد. این عده همان خواننده‌های درآمدساز هستند که هر کسی دوست دارد با آنهاکارکند و تنهاکسی موفق است که هزینه و به قولی دستمزد 10 کنسرت را پیش پرداخت کند.

علم‌شاهی تاکید کرد: در حالی چنین اتفاق‌هایی می‌افتد که به عنوان تهیه کننده‌ای که سال‌ها در این عرصه فعالیت می‌کنم، معتدقم که صداهای جدید باید وارد عرصه موسیقی شوند . چرا که مردم از صداهای مدوام و همیشگی خسته شده‌اند و به دنبال صدای جدید هستند.بنابراین بهتر است بر روی آنهاسرمایه‌گذاری شود.بیراه نیست اگر بگویم به دنبال خواننده صفرکیلومتر هستم.

وی با اشاره به اینکه صدای جدید، منجر به ارائه و انتشار کارهای جدید می‌شود، اظهار داشت: کسانی که به دنبال پول هستند، به دنبال خواننده‌های پول‌ساز هستند تا از این طریق درآمدزایی کنند. مثلا در کنسرتی خواننده 60 میلیون پول می‌گیرد و اگر کمتر باشد حدود 40 میلیون می‌شود. حساب کنید برای 10 اجرا چه مبلغی در این میان جابه جا می‌شود. به این ترتیب همه چی پول شده است. بلیت‌ها گران شده‌اند و هزینه اجاره سالن از قبل بسیار گرانتر! روی اینها مشکلات دیگر را نیز اضافه کنید. پس باید به آنها حق داد که روی نیروهای جوانتر و جدیدتر سرمایه‌گذاری نکنند.

این تهیه کننده موسیقی همچنین گفت: از طرف دیگر باید به خواننده ها هم حق داد. چرا که در طول سال، ماه مبارک رمضان، ماه‌های محرم و صفر، ارتحال‌ها و …. باعث می‌شود تا آنها نتوانند از تنهاترین منبع درآمدخود کسب درآمد کنند. پس باید برای آینده خود و چنین روزهایی پس‌انداز داشته باشند.

وی درپایان گفت: جامعه موسیقی نیازمند یک سری تغییر و تحول اساسی است. ما در این عرصه صدای خاصی نمی‌شنویم، موسیقی‌ها شبیه به هم، شعرها و ملودی‌ها نزدیک به هم هستند و کلا موسیقی سیرقهقرایی دارد. دانلود موسیقی هم مزید بر علت تمامی این مشکلات است و دیگر تهیه کننده از جریان موسیقی سودی نمی‌برد. متاسفم که این را می گویم؛ من آینده خوبی برای موسیقی نمی‌بینم.