اخبار داغ :

«مهیار علیزاده» در برنامه ساعت بیست و پنج: جشنواره نباید نگاه مالی داشته باشد

موسیقی پارس: پنجشنبه ۲۸ دی ماه برنامه ساعت ۲۵ با موضوع بررسی جشنواره موسیقی فجر میزبان مهیار علیزاده (آهنگساز) و امیربهاری (روزنامه نگار و منتقد موسیقی) بود.
«مهیار علیزاده» در خصوص جشنواره موسیقی فجر و مسائل پیرامون آن گفت:
امسال و سال گذشته چند هنرمند جدی حوزه موسیقی، از خارج از کشور در جشنواره حضور پیدا کردند و اتفاق مثبت جشنواره این حضور بوده است.
جشنواره موسیقی فجر، جشنواره با پیشینه ای است و سی و سه دوره را پشت سر گذاشته که این توقع را ایجاد می کند به یک ثبات و نظم مشخصی رسیده باشد، اما این اتفاق نیفتاده است.
جشنواره نباید نگاه مالی داشته باشد، هیچ جشنواره درجه یکی در دنیا نگاه مالی ندارد. موسیقی و فیلم یک کالای فرهنگی است که ایرانیزه می شود و همین از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است.

همچنین «امیر بهاری» در صحبت های خود راجع به جشنواره موسیقی فجر بیان داشت:
جشنواره موسیقی فجر با بودجه یک فیلم سینمایی بسته می شود و با این بودجه باز جای شکر دارد که هنرمندانی مطرح از عرصه بین الملل در آن حضور پیدا می کنند.
وقتی دو ماه قبل از جشنواره، هنوز بلیت فروشی آغاز نمی شود قطعا در فروش بلیت و مورد استقبال قرار گرفتن اجراها با مشکل مواجه می شویم.
سه سال پیش، تعداد اجراها ۶۳ برنامه بود و امسال ۹۸اجرا است و یک تعدادی گروه مستقل هم حضور دارند که باز به این مسئله نقد می شود، این نگاه تاثیر مثبتی نمی گذارد.