اخبار داغ :

واکنش اهالی موسیقی از اتفاق غیر منتظره ای که برای «حمید صفت» افتاد

حمید صفت

واکنش اهالی موسیقی از اتفاق غیر منتظره ای که برای «حمید صفت» افتاد

 

موسیقی پارس: «حمید صفت» خواننده پرطرفدار موسیقی رپ، این روزها در پی اتهامی که هنوز صحت آن در مرحله بررسی قرار دارد؛ متهم به ضرب و شتم و احتمالا قتل ناپدری خود شده است که انتشار این خبر از همان ساعات اولیه، اهالی موسیقی و طرفداران این هنرمندِ با استعداد و جوان را شوکه کرد‌.

طرفداران «صفت» و هنرمندان با به اشتراک گذاشتن عکس هایی از «حمید صفت» و استفاده از هشتگ اسم وی و هشتگ قضاوت نکنیم، کاربران فضای مجازی را به آرامش و دوری از هرگونه قضاوت دعوت کردند.

 

«رضاصادقی»، «عماد طالب زاده»، «حامد برادران»، «رستاک حلاج»، «امیرعباس گلاب»، «علی عبدالمالکی» و … از جمله هنرمندانی هستند که با انتشار عکس و متن در صفحات مجازی خود از مردم خواستند برای حل شدن این مشکل دعا کنند‌.

در ادامه می توانید واکنش هنرمندان را نسبت به این اتفاق بخوانید:

 

«عماد طالب زاده»:

 «اگــــر انسانى، انسانى را بخاطر گناهى سرزش كند ، نميرد تا خود به آن گناه مرتكب شود ….

 خدا به جوونيت رحم كنه برادر ….

تو براى دفاع از ناموست اينكارو كردى ، براى مادرت كردى … هر كسى بود كه غيرت داشت اينكارو مى كرد … هممون مى دونيم كه نمى خواستى اينجورى بشه … عمدى تو كارت نبوده …اشتباه كردى ولى انسان خطا مى كنه ولى خطاى تو از عمد نبوده … … خدا پشت و پناهت باشه … هيچكى نمى تونه حال تو رو درك كنه … ولى خدا هست … سرتو بالا بگير … … مرد بار اومدى … خدايا ….

پ ن : براى حميد دعا كنيد ….

#هنوزم_ميشه_بخشيد_همو»

 

«حامد برادران» با انتشار عکسی از «حمید صفت» نوشت:

«چيزى نميدونيم و قضاوت نميكنيم ان شالله خدا خودش كمك ميكنه . شايد براى هركسى خواسته و ناخواسته اتفاق بيفته . خدا هست و خودش بزرگترينِ بخشنده هاست . هممون روزاى سخت تو زندگيمون داريم و خدا امتحانمون ميكنه . خدايا خودت كمك كن خودت ببخش»

 

«امیرعباس گلاب» به واسطه همکاری مشترکی که با «حمید صفت» در قطعه «بخشش» داشت، از دوستان نزدیک «صفت» است و با انتشار عکسی دو نفره با وی نوشت:

 «اشتباه همه انجام ميدن اين موضوع يه اتفاق بوده يه اتفاق بد از خدا ميخوام كمكت كنه نميدونم دارم چي مينيويسم فقط خيلي نارحتم خيلييييي هنوزم ميشه بخشيد…. تو با آهنگت حرف از بخششو گذشت زدي زندگي خيليارو تغير دادي پسر ما همه پشتتيم خواهش ميكنم كسي زود قضاوت نكنه حميدو»

 

«حمید عسگری» در پست خود تنها دعایی کوتاه را یادآور شد:

«خدا کمکش کنه»

 

«رضا صادقی»:

«نمیشناسمش و ندیدمش اما شنیدم گفته :ان مع العسر یسری

یه همچین حرفی از کسی برمیاد که خداش و خوب میشناسه.

خطا کرده درست اما قضاوت با خداشه نه بنده هاش.

خدای حمید خودش قفل کارش و باز میکنه

دعای همون مادر همراهشه

طاقت بیار پسر»

 

«علی عبدالمالکی»:

«واسش دعا کنید خیلی

واسه روزهای بعدش هزارتا آرزو داره و مهمتر اینکه تنهایی الانش درک کردنی نیست»

 

«مهدی یراحی» اما با نگاهی عمیق تر به این حادثه تلخ، همکاران و دوستان و طرفداران این هنرمند را به درست دفاع کردن از «صفت» دعوت کرد و نوشت:

 

«لطفاً وارد نشويد!

اولين بار با حميد صفت در يكى از كنسرتهايم ملاقات كردم.

انسانى مبادى آداب ، افتاده و با محبت كه رفتار دلنشينى داشت.

روزى كه خبر را شنيدم بسيار به هم ريختم. فارغ از محبتى كه بعد از ملاقاتمان ايجاد شده بود و صرفاً به عنوان يك انسان ، طبق معمول چراها و اى كاش ها ذهنم را احاطه كردند. بعد از كلى كلنجار به اين فكر مى كنم كه در هر صورت حميد ناخواسته وسط مهلكه اى افتاده كه قضاوت و رفتارهاى عجولانه جامعه مى تواند بزرگترين ظلم را در حق او و مرحوم ناپدرى اش بكند.

به قول بزرگى؛ 

اگر می خواهید حقیقتی را خراب کنید ، خوب به آن حمله نکنید، بد از آن دفاع کنید.

چه خوب مى شد فارغ از هر گونه حكم دادن و معركه گرفتن، اين يك مورد كه به آينده، حق و حقيقت يك انسان و خانواده اى مربوط مى شود را تبديل به سوژه و ابزارى براى لايك و فالوورگرفتن نكنيم! همه چيز را اول به خدا ، سپس به كاردانانش بسپاريم.

روى سخن بيشتر با برخى اشخاص مشهور است كه انگار از جانب پروردگار رسالت دارند در باب هر موضوع و مسئله اى اظهار نظر كنند!

براى يك بار شوآف كردن را كنار بگذاريم و به زور هم شده ساكت بمانيم.

حميد صفت و خانواده مقتول در شرايط كنونى بسيار آسيب پذيرند. خواسته يا نا خواسته اوضاع را از اينى كه هست خراب تر نكنيم و با اعلام نظرهاى خاله خرسه اى اين كلافِ سر در گم را بيش از اين در هم نپيچيم.

هيچ گاه اهل پرداختن به حاشيه و حريم خصوصى ديگران نبوده و نخواهم بود، اما بعد از مشاهده اظهار نظرهاى بدون تدبير برخى و به جهت اندك آشناييمان نتوانستم به اين تراژدى هولناك بى تفاوت بمانم.

این یک مورد را کوتاه بیایید»

با تمام این تفاسیر و شایعات و حرف و حدیث هایی که از این اتفاق در فضای مجازی دهان به دهان و صفحه به صفحه چرخیده است؛ به گفته وکیل «حمید صفت»، پرونده این خواننده هنوز در مرحله ابهام و احتمالات قرار دارد و جرم این هنرمند به اثبات نرسیده است‌ و به محض نهایی شدن نتیجه پرونده اخبار تکمیلی منتشر خواهد شد.