اخبار داغ :

رستاک در جشنواره قطعاتی جدید می‌خواند

موسیقی پارس: این آهنگساز همچنین به این ماجرا اشاره کرد که: «شاکله اصلی گروه ما همیشه به یک شکل بوده و چون ما سعی می‌کنیم از موسیقی مناطق مختلف استفاده کنیم بنابر ضرورت از حضور دیگر هنرمندان در گروه استفاده می‌کنیم. موسیقی‌هایی از لرستان،‌ کردستان، سیستان و بلوچستان، گیلان و چند منطقه دیگر در کنسرت رستاک در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌شود. اجرای ما در جشنواره مجموعه‌ای از کارهای گذشته رستاک و همچنین قطعات جدید گروه خواهد بود.»

فرزاد مرادی خواننده گروه رستاک در ادامه گفت:‌ »ما در فرهنگ بومی بزرگ شده‌ایم و من کرد هستم و از ابتدا با  رپرتوآر موسیقی کردی کار را آغاز کردیم. از سال 76 آقای سپهری بر اساس جغرافیای فرهنگی ایران گروه را بخش‌بندی کرد و هر نفر مسئول یک منطقه خاص شد. ما هر چه جلوتر می‌رفتیم باید از افراد کارشناسی در زمینه موسیق اقوام استفاده می‌کردیم. به همین خاطر ما همواره از اساتید موسیقی نواحی بهره بردیم. ضمن اینکه ما در مرحله پژوهش‌مان از مردم بومی منطقه نیز استفاده می‌کنیم. قطعا مردم بومی هر منطقه ریزه‌کاری‌هایی را می‌بینند که ما متوجه آن نیستیم. به عنوان نمونه وقتی ما تصمیم گرفتیم بر روی موسیقی کرمانج کار کنیم به این شهر سفر کردیم و اساسا با دنیای دیگری مواجه شدیم. من خیلی متاسفم که ما یکی پس از دیگری اساتید موسیقی نواحی را از دست می‌دهیم. چندی پیش آقای محسن‌پور از اساتید موسیقی مازندران را از دست دادیم و چقدر حیف شد نتوانستیم از وجودشان استفاده کنیم. چرا که ما قرار بود همکاری‌هایی با هم داشته باشیم.»

 

مرادی درباره حضور موسیقی گروه رستاک در جشنواره موسیقی فجر گفت: «خیلی خوشحالیم که امسال هم در کنار هنرمندان خوب کشورمان هستیم. ما وظیفه خود می‌دانیم که هر زمان مسئولان جشنواره از ما دعوت کنند حضور داشته باشیم. امیدوارم جشنواره امسال هم مثل سال‌های قبل پربار باشد و بتوانیم اجرای خوبی داشته باشیم.»

 

 

سیامک سپهری هم دردر بخش دیگری از نشست  درباره تاخیر در انتشار آلبوم جدید  گروه رستاک  گفت:‌ »ما بعد از مرحله پژوهش و بررسی موسیقی یک منطقه خاص در ابتدا بخش صوتی را آماده می‌کنیم و بعد از آن اقدام به پخش تصویری می‌کنیم.. مرحله پژوهش ما زمان زیادی می‌گیرد و مسئله تنظیم هم در گروه ما به صورت کارگاهی انجام می‌شود. ما کار را با وسواس انجام می‌دهیم و عجله‌ای برای تنظیم‌ها نداریم. ضمن اینکه هم زمان اجراهای مختلفی را در کشور روی صحنه می‌بریم و همین امر باعث به تاخیر افتادن عرضه آلبوم جدید شده است.»

در ادامه عکس های «نفیسه جعفرآبادی» از این کنسرت را مشاهده می کنید: