اخبار داغ :

زیر چترِ «باران عشق»!

موسیقی پارس- سام شرف زاده: چهاردهم اسفند ماه بزرگداشت ناصر چشم آذر و مراسم رونمایی از کتاب «باران عشق» با تالیف حسین عصاران در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور اهالی موسیقی و سینما برگزار شد، گفتنی های زیادی از زبان چهره های نام آشنایی نظیر لوریس چکناواریان، فرهاد فخرالدینی،سیروس الوند، تورج شعبان خانی، فرهاد هراتی و دیگر هنرمندان حاضر در سالن به گوش رسید.

 

چکناواریان در سخنرانی خود با اشاره به خلاقیتی که در موسیقی ناصر چشم آذر وجود دارد عنوان کرد:” پس از شنیدن «باران عشق» به خودم گفتم ای کاش این قطعه مالِ من بود و من آن را ساخته بودم.”

 

فرهاد فخرالدینی پس از عنوان کردن چگونگی آشنا شدنش با چشم آذر در صحبت های خود گفت:”  ارتباط اصلی بین شنونده و موسیقی از طریق ملودی است که نیاز به یک نیروی آفرینش دارد تا یک اثر خوب ساخته شود. دانستن علوم موسیقی لازم است اما کافی نیست. همان طور که در ترانه باید وزن و قافیه دانست. ناصر چشم آذر خلاقیت خاصی در ساخت ملودی دارد و آرزو می کنم این خلاقیت همیشگی باشد.”

 

پس از سخنرانی فخرالدینی، حسن جوهرچی گرداننده جلسه حاضرین را به تماشای یک ویدئو دعوت کرد که در این ویدئو قسمت هایی از روند مصاحبه های نوشته شده در کتاب و مروری بر آثار چشم آذر بود. آنچه بیش از همه مورد توجه مخاطبین قرار گرفت، به گوش رسیدن قسمتی از موسیقی بی کلام قطعه «هجرت» بود.

 

در قسمت بعدی برنامه سیروس الوند پشت تریبون ایستاد و با تاکید بر اینکه جامعه ما مراسم این چنینی را به افرادی مثل همایون خرم و پرویز یاحقی بدهکار است گفت:” همه ما از محیط اطراف تاثیر می گیریم و این ایرادی ندارد و هنرمند باید از تقلید دور باشد. من در آثار ناصر چشم آذر همیشه ردی از پرویز مقصدی، واروژان و اسفندیار منفردزاده می بینم و موسیقی او همیشه برای من دلنشین است.”

 

در پایان این برنامه یک لوح تقدیر از طرف مدیریت فرهنگسرای ارسباران به چشم آذر تقدیم شد.

 

از چهره های سرشناس دیگری که در این مراسم حضور داشتند می توان به اسامی سعید دبیری، ستار اورکی، محمد سریر، حمیدرضا نوربخش، محمد ابراهیمی، اعضای گروه پاپریکا، شاهین خواجوی یاد کرد.

 

از نکات قابل ذکر این برنامه می توان به پیام اسفندیار منفردزاده برای ناصر چشم آذر بود که توسط حسین عصاران خوانده شد و شما می توانید آن را در ادامه بخوانید:

 

” درود بر ناصر چشم آذر، هنرمند و دوست مهربان

تو نطفه عشق را که در آموزشگاه خانه کودکی در سرت کاشته شد، خردورزانه با یاری ورزش عشق به زایش «باران عشق» رساندی اش. دانستی و نشان دادی که بهترین یاور خلاقیت های هنرمندانه به ویژه در موسیقی ناب یعنی موسیقی بی کلام توانایی عشق ورزیدن به انسان است.

تو با «باران عشق» ورزشگاهی برای عشق ورزیدن آفریده ای، راهی برای گوهر عشق را دریافتن فریاد کرده ای، بستری برای رسیدن به عشق عمومی و عشق به انسان هدیه کرده ای، با این نگاه؛

گلباران تو می توانست پاسخ مناسبی به «باران عشق» باشد که من ناتوان از انجام آن، تنها با تکیه به بهانه «مشت نمونه خروار» به یک گل بسنده می کنم. پذیرا باش.

باشد تا بارش های پی در پی و همواره زیبایی چون «باران عشق» به فرمان «سر و دست تو» گلبارانی در بهارزایی خزان زدگان مان باشد.

بدرود- اسفندیار، یار بهار شیدایان”

 

در ادامه شاهد عکس های این مراسم باشید:

 

 

منبع: اختصاصی موسیقی پارس