اخبار داغ :

بررسی آلبوم پونی سفید Deftones

دفتونز گروهی پر از اتفاقات خوب

گروه دفتونز با انتشار دو آلبوم اولیه خود یعنی Adrenaline و Around the Fur در سال های 1995 و 1997 توانست خود را به عنوان یک گروه خلاق در پایان دهه 90 معرفی کند. دهه ای که پر از تغییرات و اتفاقات نو در سبک موسیقی آلترنیتو بود را محکم تر کرد.

آلبوم White Pony رکوردار بیشترین مخاطب

از شروع هزاره سوم میلادی کمتر از یک هفته که گذشته بود دفتونز رسماً اعلام کرد که مشغول کاربر روی سومین آلبوم رسمی خود هستند که White Pony نام داشت. آلبوم که بیست ژوئن سال 2000 منتشر شد و از زمان انتشار تاکنون همواره یکی از تحسین شده ترین آلبوم‌های سبک خود به‌عنوان بهترین رکورد دفتونز نیز شناخته می‌شود و منتقدان آن را Kid A متال خطاب کرده‌اند.

متن ترانه پونی سفید کاملاً فضایی است و مخاطب بدون این که دقیقاً حس کند ارتباط بین قسمت‌های مختلف آن چیست درک می‌کند. پونی سفید اغلب هر تفسیر از وجود خود را انکار می کند. انگار که در انتظار تبدیل شدن به یک فیلم از دیوید لینچ نشسته باشید. نکته حیرت انگیز در مورد پونی سفید این است که تصویر کاور آلبوم آن اولین موردهایی بودند که مشخص شدند. واژه پونی سفید در زبان روزمره و عامیانه اشاره ای به مخدر کوکائین دارد.

بازسازی آلبوم پونی سفید پس از چند سال

اکنون بعد از گذشت 20 سال از دفتونز نسخه ارتقا یافته ای از پونی سفید را به همراه یک مجموعه کامل از ریمیکس آهنگ های آن به عنوان “White Pony/Black Stallion” منتشر کرده اند. تولید یک پروژه ریمیکس قابل قبول از آلبومی کلاسیک و تحسین شده کاری دشوار است. کاری که بسیاری از گرو ها از عهده آن برنمی آیند؛ اما این آلبوم کاملاً مستثنا است. هرچند هر ترک از این آلبوم توسط یک هنرمند دیگر ریمیکس شده است اما در نهایت هماهنگی کلی در آن وجود دارد.

ترک های پیشنهادی از آلبوم وایت پونی قطعات “Digital Bath”، ـ “Knife Prty” و “Passenger” هستند که در آن ها مینارد جمیز کنن به عنوان خواننده در قطعه پسنجر نیز حضور دارد.