اخبار داغ :

بیوگرافی همایون شجریان

موسیقی پارس: همایون شجریان متولد 31 اردیبهشت 1354 در تهران و فرزند محمدرضا شجریان و برادر مژگان

شجریان است. وی از خوانندگان موسیقی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه می باشد.

دانلود آهنگ با من صنما همایون شجریان

کودکی همایون شجریان

همایون شجریان از ده سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد و در دوران بلوغ روزانه تکنیک آواز و صداسازی را به صورت فشرده فرا گرفت. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور بصورت گوشی پرداخت.

تفریحات و علاقه مندی های همایون شجریان

من بعد از سینما، تئاتر را هم خیلی دوست دارم و هربار که فرصتی پیش بیاید، حتما به دیدن نمایش ها می روم.

خودم به بازیگری علاقه دارم، اما هیچ وقت جراتش را پیدا نکرده ام. به نظرم آدم باید یا واقعا دست پر باشد یا اصلا وارد این حرفه نشود. من هم چون این توانایی را هیچ وقت در خود ندیده ام.

در میان بچه های تئاتر سیامک صفری، بهناز جعفری و بسیاری دیگر. می دانم هر اسمی هم بیاورم باز عده ای از قلم می افتند و من شرمنده شان می شوم

نظر هنرمندان درباره همایون شجریان

وحید تاج خواننده موسیقی ایرانی، که خود از شاگردان استاد محمدرضا شجریان هم بوده، درباره جایگاه همایون شجریان در موسیقی ایرانی به خبرنگار ایرناپلاس گفت: همایون شجریان صدای بسیار توانمندی دارند. صدای او به‌اندازه‌ای قدرتمند است که هر قطعه‌ای به ایشان بدهند، قادر به خواندنش است. یعنی این صدا قابلیت آن را دارد که از پس قطعات و کوک‌های مختلف بربیاد. حنجره همایون توانایی خواندن کارهایی که شاید خواندنش برای هر خواننده‌ای سخت باشد را دارد. بخشی از این توانایی مربوط به دانش و تبحری می‌شود که استاد شجریان به همایون یاد داده‌اند.

دانلود جدیدترین اهنگ همایون شجریان به نام بال رویایی عشق

به غیر از صدای خوش، آهنگساز خوبی است

وی درباره تأثیر استاد محمدرضا شجریان بر زندگی حرفه‌ای همایون عنوان کرد: به هر حال ایشان فرزند این استاد بزرگ هستند و طبیعی است خیلی چیزها را از پدر آموخته باشد. اما گذشته از این، استعداد و نبوغ خود همایون است که باعث شده آثاری را بخواند که به دل خیلی از اقشار جامعه و کسانی که به هر حال، موسیقی را دنبال می‌کنند بنشیند و زمزمه کنند و روی زبان بسیاری از مردم کوچه و بازار باشد، که این توانمندی همایون عزیز قابل‌ تحسین است. من در وهله اول زادروز ایشان و در وهله دوم این توانمندی، نبوغ و استعداد را به ایشان تبریک می‌گویم.

 

شاید خیلی از مخاطبان عام ندانند که همایون شجریان به غیر از صدای خوش و توانمندی که دارد، آهنگساز خوبی هم هست؛ یعنی قطعاتی را خودش در گذشته آهنگسازی کرده‌ و اخیراً هم ممکن است آهنگسازی کرده باشد که فعلاً برای شنیدن علاقه‌مندان منتشر نکرده‌اند. ایشان نوازنده بسیار خوب، چیره‌دست و کاربلدی هم در ساز تنبک و کمانچه است. به هر حال، همه جوره به او تبریک می‌گویم.

اگر شما از طرفداران همایون شجریان هستید به شما پیشنهاد می کنیم که به سایت ملوی سر بزنید. ملوی تلاش می کند تا به روزترین اهنگ های منتشر شده همایون شجریان در اولین لحظه انتشار منتشر کند تا پلی مستقیم بین این هنرمند ارزشمند کشورمان و طرفداران فرهیخته اش باشد. همچنین اگر تمایل دارید تا جدیدترین موزیک ویدئو هنرمندان مورد علاقه را تماشا کنید  حتما به کانال رسمی سایت ملوی در رسانه اشتراک ویدئوی دالفک دنبال کنید و از دیدن جدیدترین کلیپ های خوانندگان ایرانی لذت ببرید.

عکس همایون شجریان در تشییع جنازه پدر

همایون شجریان و دوستان سینمایی اش

 

این متن یک رپورتاژ آگهی بوده و موسیقی پارس هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.