اخبار داغ :

جشنواره «آواها و نواهای رضوی» با تجلیل از «محمد علیزاده»برگزار شد

محمد علیزاده

موسیقی پارس_حسام سلیمانی: در اختتامیه سومین دوره جشنواره «آواها و نواهای رضوی» با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه به محمد علیزاده خواننده محبوب موسیقی پاپ ایران، از وی تجلیل شد.
مراسم اختتامیه جشنواره «آواها و نواهای رضوی» با حضور دکتر «احد جاودانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر این دوره از جشنواره، «صدرالدین حسین‌خانی» مدیر شرکت موسیقی «ایران گام»، «محمد علیزاده» خواننده باسابقه موسیقی پاپ ایران، «داوود گنجه‌ای» نوازنده پیشکوست کمانچه، «عاشیق سلجوق شهبازی» نوازنده سرشناس موسیقی نواحی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اعضای هیئت داوران این دوره از جشنواره؛ دکتر «شاهین فرهت»، «فردین خلعتبری» و «آریا عظیمی‌نژاد»، «علی ترابی» رئیس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «تقی ضرابی» رئیس انجمن موسیقی استان تهران، «منوچهر جهانی» پژوهشگر و نویسنده موسیقی نواحی ایران، نوازندگان برجسته موسیقی نواحی ایران و آسیا، روز گذشته شنبه 30 تیر در تالار وحدت برگزار شد.

«محمد علیزاده» بعد از دریافت جایزه‌ بخش «پیشکسوتان و اساتید برجسته» سومین دوره جشنواره «آواها و نواهای رضوی» گفت: از کودکی عاشق موسیقی خراسان بودم؛ افتخار می‌کنم که امروز در میان تعدادی از هنرمندان این خطه هستم. از خدا و امام رضا (ع) تشکر می‌کنم که راه و مسیر من در این دنیا را به سمت موسیقی تعیین کرد.

وی در ادامه گفت: امروز به من گفتند که دو قطعه آماده کرده‌ایم تا شما لب بزنید و پلی‌بک شود. از این کار واقعا بدم‌ می‌آید؛ امیدوارم به‌جایی برسیم که پلی‌بک دیگر در هیچ کجای ایران انجام نشود.

در ادامه این مراسم «محمد علیزاده» چند بیت شعر را به صورت آواز برای حضار اجرا کرد.

در اختتامییه سومین دوره جشنواره «آواها و نواهای رضوی» از هنرمندان بین‌المللی از جمله؛ «علی اکبر دلاهنگ» از کشور افغانستان، «سردار ممدوف» از کشور آذربایجان، «احمت کمال کایهان» از کشور ترکیه، «اشرف تمیروف» از گرجستان، از برگزیدگان بخش های مختلف از جمله :«رقابتی»،«ساخت ملودی»، «مرور آثار» و بخش «پیشکسوتان آواها و نواهای رضوی» با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره، تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای مراسم اختتامییه سومین دوره جشنواره «آواها و نواهای رضوی»، اعضای گروه مولودی‌خوانی «نوای رحمت» با سرپرستی «مسعود مرادی» از استان کردستان که اخیراً رتبه اول جشنواره بین‌المللی مولودی خوانی «هه‌تاو» در شهر سنندج را از آن خود کرده است به عنوان برگزیده گروه‌های موسیقی مقامی کردستان با سازهای دف خود به هنرنمایی پرداختند.

در قسمت دیگری از این مراسم اختتامیه، «سردار ممدوف» نوازنده کشور آذربایجان، ساز عاشیقی خود را که 25 سال با آن مأنوس بود با افتخار به مسئولان و هنرمندان کشور ایران تقدیم کرد.