اخبار داغ :

دست افشان در روز بزرگداشت عطار منتشر شد

دست افشان علی عابدین

موسیقی پارس: «دست افشان» به آهنگسازی علی عابدین و تنظیم گروه راوی توسط موسسه هنری بانگ آوای سارنگ (باس) منتشر شد.

این گروه متشکل از علی عابدین(سنتور)، مسعود آزین(تار)، سهیل کاکاوند(بم‏تار)، کیارش بکتاشیان(نی)، فردین میرزاحسینی(کمانچه) و کاوه محمدیان(تمبک) از سال 1395 فعالیت خود را در حوزه گروه‏نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی آغاز کرده است.

گروه راوی که نوازندگان آن از فارغ‌التحصیلان رشته موسیقی هستند در روند فعالیت‌های خود توانست دو سال متوالی جزو گروه‌های برگزیده جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی شود و در این جشنواره به اجرای برنامه بپردازد. این اثر که اولین قطعه رسمی منتشر شده گروه «راوی» است، امروز 25 فروردین 1400 و همزمان با روز بزرگداشت عطار در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

کاور دست افشان علی عابدین

علی عابدین آهنگساز این اثر گفت: برای انتخاب روز انتشار قطعۀ دست افشان که رِنگی در آواز بیات ‌ترک و در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی است، به دنبال تاریخ مناسبی بودیم که بیتی از عطار نیشابوری باعث شد تا روز بزرگداشت این شاعر پرآوازه را برای انتشار «دست افشان» فرخنده بدانیم:

بر سر نفس نهم پای که در حالت رقص
مرد راه از سر این عربده دست افشان شد

وی در ادامه افزود: راوی در ابتدا با رویکرد اجرای آثار اساتید موسیقی کلاسیک ایرانی با تنظیمی جدید شروع به فعالیت کرد و کنسرت‏هایی از آثار اساتیدی چون درویش‏خان، علی‏اکبر شهنازی، عارف قزوینی، فرامرز پایور و پرویز مشکاتیان با تنظیمی که توسط اعضای راوی و در جلسات تمرین شکل می‏گرفت را، اجرا کرد. در ادامه راه، بحث آهنگسازی در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی هم مورد توجه اعضای گروه قرار گرفت که ملودی قطعه «دست افشان» توسط من ساخته شد و در تمرینات گروه با همکاری تمامی اعضا، تنظیم شد.

عابدین تاکید کرد: گروه «راوی» آثار دیگری را در دست تولید دارد که موسسه هنری بانگ آوای سارنگ (باس) در تولید این آثار نقشی حمایتی در جهت تولید، نشر و پخش این آثار بر عهده دارد.

دانلود آهنگ دست افشان