اخبار داغ :

سرپرست گروه اپیکا: اجرا در ایران تحقق یک رویاست/ دوست دارم ایران

موسیقی پارس: مارک یانسن سرپرست گروه سمفونیک متال هلندی “اپیکا” در تازه‌ترین گفتگوی خود از علاقه‌اش به سفر و اجرا در ایران گفت.

مارک یانسن سرپرست گروه سمفونیک متال هلندی “اپیکا” که حدود بیست سالی از تاسیس گروهش می‌گذرد و اجراهای بسیاری را در سراسر دنیا روی صحنه برده است درباره ساخت قطعه محبوب اپیکا «برای ماه گریه کن» در گفتگوی آنلاینی که با مریم رفائی خبرنگار از ایران داشت، گفت که این قطعه را زمانی که هنوز در گروه سابقش «افتر فوراور» بوده نوشته است و به‌نوعی کلیدی‌ترین آهنگ “اپیکا” به حساب می‌آید و از آنجایی که این قطعه در میان مخاطبان پرطرفدار است همچنان پس از گذشت سال‌ها، آن را اجرا می‌کنند و حتی زمان‌هایی برای اجرای آن، بر سر دو راهی قرار می‌گیرند اما هنوز پس از هزاران مرتبه اجرا، علاقه دارند به صورت زنده اجرایش کنند.

سرپرست اپیکا همچنین بیان کرد که برای ساخت جدیدترین آلبوم گروه بنام “امگا” فضای جدیدی را تجربه کرده‌اند و در خانه‌ای در هلند برای جمع‌آوری قطعات، گردهم آمدند که نتیجه خوبی داشته و مثمر ثمر بوده است و تصمیم دارند برای آلبوم بعدی گروه نیز این روش را تکرار کنند چراکه هرکدام از اعضای گروه در کشورهای مختلف و دور از هم زندگی می‌کنند و درباره انتخاب قطعا و تصمیمی‌گیری در این مورد، اضافه کرد که این تصمیم گیری برای آن‌ها راحت است چراکه ترانه کارها را او و سیمونه باهم می‌نویسند و برای انتخاب نهایی همه نظرهای مشترکی دارند و اگر اینطور نباشد؛ برای انتخاب قطعات رای‌گیری می‌کنند اما درمورد آلبوم آخرشان، اختلاف نظر کمتری داشتند.

او همچنین معتقد است دلیل پیشرفت آلبوم به آلبوم اپیکا این است که سعی می‌کنند کار جدیدی ارائه دهند و زمانی که می‌خواهند به استودیو بروند کاملا آماده باشند تا کار جدیدی را تولید کنند. همچنین این گروه در آلبوم جدیدشان در کنار گروه کر بزرگسالان از گروه کر کودکان نیز استفاده کرده است که از نتیجه کار نیز راضی هستند و این تصمیم را یک تصمیم شخصی دانست چراکه فرزندان «کوئن» یکی از اعضای گروه نیز در این گروه کر حضور داشتند.

یانسن که با اپیکا تجربه برگزاری کنسرت آنلاینی را داشتند درباره این تجربه گفت که شبیه ضبط یک موزیک ویدیوست و تنها حس خوب آن، دوباره جمع شدن گروه برای اجرا بوده است به همین خاطر عاشق اجرا برای حضار واقعی هستند. او همچنین برگزاری کنسرت‌ها را مهم‌ترین بخش درآمدزایی گروه‌ها خواند و افزود اگر اجراها برگزار نشوند؛ کار برای گروه‌ها سخت می‌شود و امیدوار است کنسرت‌ها به زودی برگزار شوند.

سرپرست و گیتاریست گروه اپیکا همچنین گفت که اعضای گروه اپیکا هرکدام داری یک یا چند فرزند هستند که فراگیری کرونا باعث شده بیشتر در خانه‌هایشان حضور داشته باشند و درباره سیمونه گفت که وظایف او به عنوان یک مادر بر روی فعالیت حرفه‌ایش تاثیرگذار نبوده است و سیمونه توانسته ارتباطی بین زندگی شخصی و حرفه‌ایش ایجاد کند. همچنین به گروه‌های جوان‌تر توصیه کرد که طوری با یکدیگر برخورد کنند تا همه افراد گروه احساس مهم و ارزشمند بودن داشته باشند چراکه اگر یک نفر همه تصمیمات را بگیرد بقیه ناراضی می‌‌شوند و اینکه وقتی دیگر اعضا گروه مسولیتی ندارند، انگار آن‌ها فقط یک موزیسینِ استخدام شده هستند پس اعضا، گروه را ترک می‌کنند و گروه از هم می‌پاشد و مشکلات متعددی پیش می‌آید.

یانسن در بخش پایانی این مصاحبه گفت که اجرا در ایران برای آن‌ها تحقق یک رویاست و هر وقت موقیعتی برایشان پیش بیاید آن را دو دستی قبول می‌کنند و امیدوارست روزی بتوانند در ایران اجرا داشته باشند.
او در پایان این گفتگو با تماشای دو موزیک ویدیو از اردوان انزابی پور و آرین نائینی هنرمندان ایرانی، از نوازنده گیتار لید در اجرای اردوان انزابی پور و همچنین از آرین نائینی تعریف کرد و گفت که نائینی خواننده فوق‌العاده‌ای است. همچنین در پایان به زبان فارسی خطاب به مردم ایران گفت: «دوست دارم ایران»