اخبار داغ :

قطعه «ایکیگای» پیوند فرهنگی ایران و ژاپن

موسیقی پارس: آهنگ «ایکیگای» با آهنگسازی بهنام خدارحمی با پیوند فرهنگی ایران و ژاپن منتشر و در دسترس علاقه‌مندان موسیقی قرار گرفت.

این آهنگساز جدیدترین قطعه خود را با نوازندگی ساز کمانچه اجرا کرده است.

بهنام خدارحمی تازه‌ترین اثرش با عنوان «ایکیگای» برگرفته از فرهنگ مشرق زمین در قالبِ یک قطعه موسیقی بی‌کلام تولید و منتشر کرد.

قطعه «ایکیگای» که تلفیقِ موسیقی آوازی کلاسیک ایرانی است و اشاره‌ای گذرا به موسیقی ژاپنی  دارد؛ در حال و هوایی آرامش‌بخش ساخته‌شده و درواقع بهنام خدارحمی همچون دیگر کارهایش این بار با حساسیت بیشتری این دلنوازی را آهنگسازی و اجرا کرده است.

دلنوازی که به‌طورمعمول پارسی‌زبانان را به هم متصل می‌کرد این بار دو فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و ژاپنی را به هم پیوند می‌دهد.

برگردان فارسی « ایکیگای» دلیلی برای بودن است. بر اساس فرهنگ و فلسفه ژاپنی هر فردی در زندگی‌اش با هر سطح و طرز فکر و مرامنامه‌ای که دارد به یک ایکیگای نیاز دارد و در زندگی‌اش یک ایکیگای دارد.

در فرهنگ اوکیناوا هم یک ایکیگای وجود دارد اما این بار این واژه مشرق زمین معنی “دلیلی برای برخاستن در صبح” را به خود می‌گیرد.

برای پویایی و همراهی این دو فرهنگ اصیل و با محتوا این کار می‌تواند آغاز یک تحول و همراهی مستمر میان کشورهایی با هنر و تمدن غنی مخصوصاً در عرصه تحسین‌برانگیز موسیقی باشد.

این اثر هم‌اکنون در سامانه بیب تونز  قابل دانلود و دسترسی برای تمامی مخاطبان است.