اخبار داغ :

آلبوم جدید Thy Catafalque نوآوری تک نفره

پروژه موفق تک نفره Thy Catafalque

پروژه تک نفره “Thy Catafalque” که توسط “Tamas Katai” مولتی اینسترومنتالیست مجارستانی هدایت می‌شود، یکی از پروژه‌های زیرزمینی و قدیمی آوانگارد متال اروپای مرکزی است که طی دو دهه فعالیت 10 آلبوم منتشر کرده‌است. دهمین آلبوم “Thy Catafalque” که “Vadak” نام دارد.

مدتی پیش منتشر شد؛ حجم آوانگارد بودن این آلبوم به قدری بود که هر زمانی‌که قصد نوشتن متنی برای آن داشتم با خودم می‌گفتم باید بیشتر به آن گوش کنم. موسیقی “Thy Catafalque” تلفیقی نو از بلک متال، الکترونیک، موسیقی فولکلور اروپای مرکزی و مجاری و ساختارهای سایکدلیک بوده.  هر قطعه از تاریخ فعالیت این پروژه رنگی متفاوت به ساختار صدای منحصر به فرد آن می‌‍بخشید.

استفاده نکردن از نوازندگان دیگر

شاید “Tamas Katai” از نوازندگان و وکالیست‌های زیادی در پروژه خود دعوت به همکاری کند اما این نکته به چشم می‌آید که محصول نهایی همواره به خود او ختم می‌شود. ایده‌های بیشمار او در آهنگسازی به قدری بوده که آلبوم “Vadak” پنجمین آلبوم این پروژه در 6 سال اخیر است.

“Katai” به ساختارهای رایج آهنگسازی کاری ندارد او هر زمانی که نیاز باشد مدت زمان قطعاتش را به بالاتر از 10 دقیقه نیز می‌برد اما نکته‌ای که وی را از موزیسین‌های دیگر متمایز می‌کند لحظات چشمگیر متعدد در طول این قطعات است.

میکس و تنظیم فوق العاده آلبوم

میکس آوانگاردی از موسیقی پراگرسیو، فولک و لاین‌های هدایت‌کننده سینث‌سایزر و استفاده از سازهایی که هر کدام به نوبت اتمسفر حاکم بر آلبوم را به دست می‌گیرد؛ به همه این‌ها وکال اتمسفریک و امبینت “Martina Veronika Horváth” را نیز اضافه کنید که گاها حجم اِتری بودن قطعات را چندین برابر می‌کند.

بخش بندی آلبوم با توجه به فضای اتمسفریک

برخلاف محیط اتمسفریک و امبینتی که در نیمه اول آلبوم دیده می‌شود. در نیمه دوم آن ساختار‌های ریف محور و گرووی بیشتر به چشم می‌خورد. در برخی از لحظات (قطعه “Vadak – Az Atvaltozas Ritusai”) متوجه می‌شویم که “Kátai” ترسی ندارد که کاملا با بلک متال پیش برود. با هر انتشار “Kátai” ثابت می‌کند که یکی از آندرریتد ترین موزیسین‌های حال حاضر است.

استفاده از نوازندگان مختلف

او تقریبا از 16 نوازنده و وکالیست مهمان در این آلبوم استفاده کرده است. توانسته تمام این فضاهای متعدد موسیقی خود را با یک پیوستگی و همبستگی کامل در کنار یکدیگر قرار دهد.تا چنین محصولی را ارائه کند. هر 10 ترک را می توانید چندین بار گوش کنید.

رفته رفته با هربار گوش دادن رنگ‌های واقعی آن دیده می‌شود. تقریبا 4 ماه از اولین تجربه گوش دادنم به این آلبوم می‌گذرد و همچنان مانند دفعه اول این آلبوم لحظات غافلگیر کننده بسیاری برای همه ما می تواند داشته باشد .