اخبار داغ :

آلبوم حقیقت تلخ شکوفایی امی لی

امی لی پیشگام در موزیک آلرنیتو

بدون توجه به دوی سرعت حاکم بر صنعت موسیقی، گروه “Evanescence” عجله‌ای برای انتشار آلبوم جدید نداشته‌است. برای آن‌ها هر وقت که حرف تازه و ارزشمندی برای گفتن وجود داشته باشد، آن وقت نوبت به انتشار جدید می‌رسد، حتی اگر این فاصله چند سال باشد. به غیر از انتشار آلبوم “Synthesis” در سال 2017 که بیش‌تر از آهنگسازی‌های قبلی “اونسنس” استفاده شده بود.

آلبوم حقیقت  تلخ  ضبط در اوج پاندمی

ده سال زمان نیاز بود تا از آلبوم هم نام گروه، نوبت به انتشار آلبوم “Bitter Truth” و حقیقت تلخ “اونسنس” برسد. در سال 2019 و میانه تور “Synthesis” بود که “اونسنس” کار بر روی آلبوم جدید را شروع کرد. شیوع همه گیری کرونا انگیزه تمام کردن این پروژه را بیش‌تر کرد.

حتی اگر به کار کردن از راه دور و جلسات آنلاین ضبط نیاز بود این کار باید انجام می‌شد. شاید این جهان آشوب زده برای پایان آلبوم فرصت ندهد؛ اما همان طور که ویدئوی نخستین سینگل آلبوم، در عین اینکه روزمرگی و دلمردگی روزهای قرنطینه را نشان می‌دهد، کار کردن از فاصله دور و تلاش برای زنده نگه داشتن احساس را نیز به دنبال دارد.

فرم آهنگ سازی جدید در آلبوم حقیقیت تلخ

در آلبوم “Bitter Truth” تماما بر استفاده از آهنگسازی جدید تکیه شده است.هر چند این آلبوم از گذشته گروه هم اندکی به همراه دارد. این همراهی کوچک می‌تواند قسمتی از رکوردهای منتشر نشده قبلی باشد و یا این که در متن خودش را نمایان کند. آلبوم جدید زاویه دید گسترده‌تری را داراست و تلاش می‌کند که خارج از جهان درونی و احساسات به دنیای خارج خود هم نگاه کند. “Amy Lee” از تجربه موفقیت عظیم اولین آلبوم گروه.

امی لی بدور از حواشی معروفیت

شهرت آزار دهنده همراه آن که او را یک شبه از یک دختر سیاه پوش به یک ستاره تبدیل کرد گذر کرده است . با گذشت زمان آسوده‌تر به اطرافش، و به خودش نگاه می‌کند. نیمه درون و تاریک “اونسنس” را همچنان می‌توان در ترک “Far From Heaven” که برای برادر درگذشته “Amy Lee” سروده شده دید. اما تفاوت بزرگ این است که “Amy Lee” در این آلبوم توجه بیش‌تری به مسائل اطرافش دارد.

در ترک “Blind Belife” راجع به زخم قدیمی نژادپرستی، که با اتفاقات سال گذشته دوباره سرباز کرد می‌سراید، و در “Use My Voice” قاعده قدیمی صحبت نکردن از سیاست را کنار گذاشته و (با حضور “Lzzy Hale” از گروه “Halestorm” به عنوان بَک وکال)، از انتخابات آمریکا حرف می‌زند و با بالا گرفتن مشعل در دستش، به عنوان فردی از جامعه از لزوم شنیده شدن تمام صداهای جامعه می‌گوید.

پختگی لازم برای خلق آلبوم جدید

امی لی پس گذارندن سبک های مختلف موسیقی به خصوص گاتیک راک ، به حدی رسیده است که از تمام المان های موسیقی جهان بهره می گیرد و از آن در آثار خود استفاده می کند. جای با گنجاندن یک قطعه ویلن در آهنگ یا استفاده پیاتو و  ترانه در کنار هم . این پختگی در آهنگ سازی به او اجازه می دهد که بی پروا عمل کند و از موزیک الکترونیک در آلبوم حقیقت تلخ استفاده کند.