اخبار داغ :

اجرای موسیقی جنوب ایران در انگلیس

گروه موسیقی لیان

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: گروه موسیقی لیان به سرپرستی محسن شریفیان، پس از 25 سال فعالیت در حوزه ی موسیقی جنوب و برگزاری چندین کنسرت موفق، این بار کنسرتی در تاریخ 29 و 31 جولای به ترتیب در لندن و منچستر برگزار خواهند کرد.

این گروه باحضور هنرمندانی همچون محمد بحرانی و اکلو فرامرزی به عنوان خواننده، همایون نصیری و حمید اکبری به عنوان نوازنده پرکاشن، حسین تابان به عنوان نوازنده ی عود و محسن شریفیان با نواختن ساز نی انبان به روی صحنه خواهد رفت.

محسن شریفیان و گروه لیان قرار است در فستیوال ورلد میوزیک لندن کنسرت خود را اجرا کنند. این گروه در این فستیوال که به دبیری پیتر گابریل- خواننده و موسیقی دان انگلیسی- برگزار میشود، سوژه های طنز در موسیقی جنوب ایران را معرفی خواهند کرد.

این فستیوال موسیقی اولین بار در سال 1982 با هدف معرفی فرهنگ، موسیقی و هنر در کشور های مختلف دنیا آغاز به کار کرد. این جشنواره در 27 کشور دنیا همچون استرالیا، اتریش، کانادا، یونان، فرانسه و… برگزار شده و امسال در انگلیس برگزار خواهد شد. دبیرخانه فستیوال جهانی وومد، محسن شریفیان را یکی از شاخص ترین موسیقی دان اقوام در ایران شمرد و همچنین بیان کرد که او به دلیل علاقه به موسیقی منطقه اش، به یکی از بهترین هنر مندان جهان تبدیل شده است.