اخبار داغ :

بررسی آلبوم جدید سانتانا

سانتانا اعجوبه موسیقی لاتین

آلبوم جدید کارلوس سانتانا Blessings and Miracles نام دارد. این آلبوم 15 قطعه ای پر از شگفتی های مختلف برای دوست داران سبک راک است. سانتانا در این آلبوم با هنرمندان زیادی همکاری داشته است. او با بهره‌گیری از ملودی های موسیقی لاتین و ترکیب آن با موزیک سافت راک برای طرفدارانش آثار زیادی تولید کرده است.

آلبوم جدید با ترکیبی از موزیک بلوز

در آلبوم جدید سانتانا که همانند اسمش به معجزه می ماند فرم های سبک بلوز را در آن جای داده است. البته گفتنی است که با صدا سازی و ترکیب آن با موزیک الکتریک لایه های بیشتری به قطعات خود در این آلبوم داده است.

ریتم ها و ریف های بیشتر قطعات با فرمی نرم و دلنشین آغاز می شوند و شما را به یک دنیای خیالی می برند. درواقع هر قطعه ادامه قطعه بعدی که ریتم های سازی های بومی را با گیتار الکتریک به چالش می کشد.

ریتم ها و تمپو ها نوسان زیادی ندارند بیشتر سانتانا تلاش کرده که از ساز های پراکشن و محلی آمریکای جنوبی استفاده کند. هرچقدر به ترک های پایین تر نزدیک می شویم ترکیب موزیک الکترونیک و لایه ای از بک لاین ها را در آن ها مشاهده می کنیم. کارلوس سانتانا در آلبوم Blessings and Miracles با هنرمندان بزرگی مثل استیو وینوود، آلی بروک، همچنین کرک همت گیتاریست گروه متالیکا همکاری داشته است.

سولو های کوتاه با ریتم های بلوز

بدون شک این آلبوم این یکی پر تنوع ترین آلبوم های کارلوس سانتانا بشمار می اید . او با  بهره‌گیری از هنرمندان مختلف در سبک مختلف توانسته بیش از پیش تسلط خود بر گیتار نوازی و صدا سازی را به اجرا بگذارد.

غالب بیشتر آهنگ های این آلبوم بر روی سبک بلوز و با کمی فاصله جز است؛ اما ترکی های مثل America For Sale بیشتر به فرم متال نزدیک تر هستند تا یک راک اینسترومنتال.

زمان بندی ترک ها

زمان بندی تمامی قطعات به گونه ای است که شما از گوش دادن به آن خسته نمی کند .  شما را ترغیب می کند تا هرچه زودتر بخواهید باقی ترک های این آلبوم را گوش کنید. بیشتر صدا سازی ها و اجراهای تک نوازی و چند نوازی هم کاملاً مشهود هستند.

اکثر قطعات این آلبوم نیز فضای عرفانی را تداعی می کند. در حقیقت سانتانا توانسته از تمامی ابزارهای مدرن و کلاسیک موزیک آمریکایی ، آمریکای جنوبی به زیبایی بهره بگیرید.