اخبار داغ :

بررسی آلبوم فرشته یا بیگانه از Born of Osiris

گروه Born of Osiris کم کار ولی مؤثر

گروه‌هایی نظیر “Born of Osiris” معمولاً هر سال آلبوم منتشر نمی‌کنند اما وقتی با آلبوم جدیدی برمی‌گردند تمام آنچه که در چنته داشته‌اند را ارائه می‌کنند. با گذشت نزدیک به 15 سال از اولین رکوردشان “The New Reign”، گروه “Born of Osiris” در صحنه پراگرسیو متالکور همچنان تأثیرگذار است و این حس بقا کماکان در موسیقی‌شان دیده می‌شود. “Angel or Alien” عنوان ششمین آلبوم رسمی “Born of Osiris” است که اخیراً منتشر شد.

فاصله زیاد از آلبوم های گذشته

این رکورد کمی از جهت اصلی چند آلبوم گذشته گروه فاصله گرفته است. زمانی که آلبوم “The Discovery” در سال 2011 منتشر شد نکته مهمی که به چشم می‌آمد حجم تکنیکال بودن آثارش بود. با گذشت زمان و پررنگ شدن کیبورد و سینث در آهنگسازی، “Born of Osiris” رفته رفته به صدای مورد نظر خود رسید و در این آلبوم بالغ‌ترین صدای گروه مشاهده می‌شود.

ترکیب زیبای لاین های آلبوم

لاین‌های قطعات آلبوم “Angel or Alien” صرفاً نوشته نشده، بلکه هرکدام از آن‌ها به معنای واقعی کلمه ‘آهنگسازی’ شده است.  بارها این نکته را با یاد می‌آورد که در عین تکنیکال و حجیم بودن، می‌توان ظرافت و زیبایی داشت.

ملودی آثار و کورِس‌ها به قدری گیرا است که ذهن مخاطب با یک بار گوش دادن آن را در خود ثبت می‌کند و مدام به دنبال شنیدن دوباره آن است. “Angel or Alien” آلبومی برای طرفداران قدیمی و جدید گروه است.  مثل این می‌ماند که گروه هرچه که ممکن بود را برای ساخت آن گذاشته است.

پیشرفت روز افزون گروه بدون توجه به حواشی

گروه Born of Osiris در آلبوم های اخیر خود نشان داده که فقط به تکامل خود فکر می کند. این دلیل نشان داد می شود بدون توجه به حواشی اطراف و حرف های که درمورد انتشار آلبوم زده می شود. تکنیک های استفاده شده روی آلبوم تمرکز داشت تا بتوانند یک اثر قوی خلق کنند.

قالب ترانه هنوز در ستایش از الیومنتای هستند اما این در بیس کار هیچ تغییری زیادی ایجاد نکرده. ریف ها و بک لاین های قوی بعلاوه تحریر های کلین با زمان های زیاد نشان از جدا شدن ها از دث کور به متال حقیقی و عامه پسند است. فضای سازی درون آهنگ کاملاً هوشمندانه و جسورانه است