اخبار داغ :

تاریخ آلبوم جدید به همراه استفاده از اساطیر هندوستان

مرکابا” تک آهنگ و ویدئوکلیپ جدید از پراگرسیو/دث متال نوازان هندوستانی

ساعاتی پیش تک آهنگ و ویدئوکلیپ جدیدی با نام Merkabah توسط گروه Persefone منتشر شد.

ترانه Merkabah، اولین تک آهنگ از آلبوم آینده گروه Persefone با نام Metanoia است.

این آلبوم رسما در 4 فوریه سال 2022 منتشر خواهد شد.

استفاده از هنرمندان برجسته

در اجرای ترانه های این آلبوم موزیسین های برجسته صحنه متال همچون Steffen Kummerer (خواننده و گیتاریست گروه پراگرسیو دث متال Obscura) و Einar Solberg (خواننده گروه پراگرسیو متال Leprous) و Angel Vivaldi (گیتاریست حرفه ای آمریکایی) و Merethe Soltvedt (خواننده سوئدی) همکاری کرده اند.

میکس این آلبوم توسط David Castillo (که برروی آلبوم هایی از گروه های Leprous, Soen و Opeth کارکرده است) و مسترینگ آن توسط Tony Lindgren (که برروی آلبوم هایی از گروه های Enslaved, Ihsahn و  Sepultura کارکرده است) انجام شده است.

صحبت رهبر گروه

گروه در مورد آلبوم آینده Metanoia و ترانه Merkabah میگوید:

“متانویا” (سفر تغییر ذهن) در مورد سفری موسیقیایی برای پیشرفتی معنوی است. “مرکابا” وسیله ای برای  تعالی بخشیدن است، “مرکابا” مراقبه و ایمان میخواهد.

با این آهنگ می‌خواستیم لحظه‌ای مهم را در آلبوم مشخص کنیم و در مورد تحول شخصی، از خود قدیمی بنویسیم، تحولی دردناک و مورد نیاز برای رسیدن به ارتفاعات جدید، پشت سر گذاشتن ترس و در آغوش گرفتن زندگی به عنوان تجربه شگفت‌انگیزی که به ما هدیه داده شده است.

توضیح در مورد نام ترانه مارکابا:

واژه “مارکابا” در عرفان مارکابا معنای ارابه خدا است. علت این نامگذاری این است که عارف مارکابا پس از طی مراحل مقدماتی، در یک عروج روحانی یا جسمانی به مشاهده ارابه حامل عرش الهی نائل می شود.

گروه Persefone در سال 2001 توسط Toni Mestre Coy (بیسیست گروه) و Carlos Lozano Quintanilla (گیتاریست و خواننده گروه) در کشور آندورا تشکیل شده و تاکنون شش آلبوم کامل استودیویی منتشر کرده است.

اسم گروه بر گرفته از اسطیر

نام این گروه (Persefone) الهام گرفته شده از نام  یکی از اساطیر یونان با نام Persephone است.

پرسفونه( Persephone)، در اسطوره‌های یونان ملکه جهان زیرزمینی و همسر فرمانروای مردگان ، هادس است. او را کورئه یا کوره به معنی دختر نیز می‌نامند. رومی‌ها آن را با نام پروسرپینا می‌شناسند. نام او به معنی «کسی که نور را نابود ساخت» است.

هومر (شاعر یونانی) او را به صورت شاهزاده‌خانمی باشکوه و معظم و نیرومند و مهیب، و به شکل بانویی هراسناک و معزز و محترم و متبرک و شاهانه توصیف می‌کند که لعن و نفرین‌های زندگان را در مورد ارواح مردگان به اجرا درمی‌آورده‌است.

در جهان زیرین پرسفونه هم ملکه است و هم راهنمای ارواح مردگان.

پرسفونه معمولاً به مانند یک ایزدبانوی جوان که خوشه‌ای دانه یا مشعلی شعله‌ور در دست دارد به تصویر کشیده می‌شد. گاهی اوقات نیز او در کنار مادرش دمتر، و استاد کشاورزی تریپتولموس نشان داده می‌شد. در زمان‌های دیگر او را همراه با همسرش هادس بر تخت سلطنت تصویر می‌کردند.