اخبار داغ :

شکل گیری گروه جدید و پیشرو متورهد

تاسیس گروه جدید و پرانرژی

گروه موتورهد Motörhead در کنار گرو های بزرگی مثل آیرون میدن یکی از پیشرو های برتر موج نو موسیقی هوی متال انگلیس بود که در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 میلادی توانستند انرژی و هیجان جدیدی به متال افزود، موتور هد با استفاده کردن از عناصر موسیقی پانک راک در موسیقی هوی متال گروه خود باعث شکل گیری سبک دیگری شد که بعد ها به عنوان اسپید متال و ترش متال شناخته شد.

پیدایش یک اثر جدید

قطعه Motörhead که اولین ترک ساخته شده از گروه موتور هد بود که ساخته شد. تاریخچه طولانی و پرفراز نشیب را طی کرده است تا به این سردمداری در موسیقی هوی متال برسد. در سال 1974 بیش از اینکه گروه موتور هد تشکیل شود.

لمی خواننده و بیسیست گروه اسپیس راک Hawkwind بود و سایر اعضای گروه در گروه در جریان تور سال 1974 امریکا خود به شهر لس انجلس رسیده و شبی را در هتل Hyatt گذراندند. این هتلی است که به خاطر حضور راک استارهایی زیادی که در آن رفت و آمد می کردند به آن لقب هتل اشوب را داده بودند.

حواشی هتل و ساخت آهنگ

لمی از اعضای دیگر گروه حاضر در همان هتل که Wizzard نام داشت یک گیتار آکوستیک گرفت تا بتواند روی آهنگی جدید کار کند. در همان شب لمی تا صبح تنها در بالکن اتاقش، در طبقه هفتم هتل بیدار بود و روی آن قطعه کار می کرد.

استفاده از تمام صدا

او از حداکثر توان صدایش استفاده کرد و دائماً فریاد می کشید. ماشین های که در خیابان نزدیک محل سکونت او در حال رفت و آمد بودند، لحظه ای توقف می کردند، گوش را تیز می کردند تا آن صدا را بشنود سپس به مسیر خود ادامه می دادند. مسافرانی که صبح با دهانی باز از پیاده رو خیابان رد می شدند و نگاهی به بالا می انداختند، دیوانه مو بلندی را می دیدند که انگار می خواست خود را می خواست از روی ساختمان پرت کند.

هنوز از اطراف سایر ساکنان هتل شکایتی علیه او ثبت نشده بود هرچند تعجب زیادی نداشت. در همان روز ها و شب ها عجیب و غریب تر هم در هتل اتفاق می افتاد. بدین ترتیب بود که همان رؤیایی اولین نسخه از ترک Motörhead بود که نوشته و تمرین شد.

اخراج ناگهانی از گروه

گروه Hawkwind آهنگ جدید لمی را قبول کرد و تصمیم گرفت که این قطعه را در آلبوم جدید خود جای بدهد. ضبط این قطعه در سال 1975 در جنوب لندن انجام شد و لمی به عنوان وکالیست اصلی روی آن نسخه خواند. نشخه ضبط شده برای لمی ریتمی آهسته و کند به نظر می رسید اما او از تک نوازی ویلون جز مثل کیبورد گروه روی قطعه اجرا کرده بود بیشتر خوشش امده بود.

در ماه می سال 1975، فقط تنها چند روز پس از انتشار آلبوم لمی در مرکز کشور کانادا به اتهام حمل کوکایین دستگیر و بازداشت شد. این دستگیری کوتاه مدت باعث شد که برخی از کنسرت های گروه Hawkwind به هم بخورد و کنسل شود و لمی هم یک روز پس از انتشار آلبوم جدید از گروه Hawkwind” اخراج شد و قطعه موتور هد از لیست ترانه های منتشر شده این گروه حذف شد.

تاسیس یک گروه جدید

لمی بعد از گذشت این اتفاق ها دچار یک افسردگی شدید شد پس از این ماجرا تلاش می کرد با قطعه که ساخته خود او بود گروه جدیدی را تشکیل دهد و از دوست قدیمی خود، ایده شروع فعالیت یک گروه تازه را گرفت. گروه در ابتدا قرار بود به نام Bastard نام گذاری شود، اما به توصیه و پیشنهاد دوست قدیمی اسم گروه را هم نام ترکی خود ساخته بود و در اختیار داشت Motörhead نام‌گذاری کردند. نامی که واقعاً برازنده سبک موسیقی آن ها هماهنگ بود. راک ان رولی با صدای بلند و رسا، سریع، مغرور و کاملاً پارانوئید.

در سال 1977 پس یک تغییر کوچک در اعضای گروه؛ ترکیب اصلی و معروف گروه فوق العاده موتور هد شکل گرفت که شامل: لمی کیمیستر، فیل تیلور و ادی کلارک بود. ترک Motörhead دوباره در استودیو موسیقی با همان متدی که لمی می خواست ضبط شد و به شکل رسمی در آلبوم موتور هد منتشر و پخش شد.