اخبار داغ :

صدرالدین حسین خانی: مخاطب ایرانی فرهنگ خرید کالای هنری ندارد

صدرالدین حسین خانی
موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: صدرالدین حسین خانی، مدیر شرکت موسیقی ایران گام، مصاحبه ای با برنامه رادیویی «ارغوان»، با موضوع بررسی نشر موسیقی در ایران، انجام داده است و این برنامه از شبکه ی رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت. صدرالدین حسین خانی در این مصاحبه بیان داشت که مخاطبان ایرانی بدون توجه به حقوق مادی و معنوی تولیدکننده و ناشر یک اثر، به صورت رایگان از آن استفاده می کنند و فرهنگ خرید کالای هنری را ندارند.
وی همچنین اشاره به این موضوع داشت که بسیاری از مراحل اجباری برای نشر یک آلبوم موسیقی در داخل ایران، برای کشورهای خارجی تعریف شده نیست و یکی از این مراحل که کسب مجوز برای شعر و موسیقی می باشد، همیشه باعث کاهش سرعت نشر می شود.
او در ادامه اضافه کرد که گاهی اوقات درگیری با مرحله ی اخذ مجوز به قدری طولانی می شود که موسیقی سال ها پس از ضبط، به گوش مردم می رسد. به گفته ی حسین خانی یک آلبوم موسیقی باید بلافاصله پس از ضبط، در اختیار مخاطب قرار بگیرد؛ چراکه تاخیر طولانی میان تولید یک اثر و انتشار آن، باعث می شود تا استقبال از آن آلبوم موسیقی کاهش پیدا کند. او همچنین بیان کرد که سازمان صدا و سیما نیز به عنوان یکی از مهم ترین مراکز رسانه ای کشور، قطعات موسیقی مختلفی را بدون توجه به حقوق مادی و معنوی تولیدکننده و ناشران، از شبکه های خود پخش می کند. صدرالدین حسین خانی در پایان گفتگو اظهار داشت که بسیاری از ناشران موسیقی، تخصص موسیقیایی ندارند و تنها با تکیه بر فنون تجارت، توانسته اند بازار نشر موسیقی را به خوبی پیش ببرند.