اخبار داغ :

نگاهی به آلبوم جدید التون جان

انتشار آلبوم جدید پس از سال ها غیر فعال بودن

از زمان انتشار آخرین آلبوم استودیوی التون در سال 2013 می گذرد او را به برجسته ترین هنرمند موزیک معاصر سبک پاپ کرده است. اینکه هرکاری را با برنی تاپین تمام کند تصمیم گرفت که اشتیاق خود را برای آلبوم جدید خود نشان دهد. مطمئناً جایی که لیل ناس و ر یینا ساویاما را در کنار ادی ودر و دو استیو واندر و نیکس می بینیم می توان توقع زیادی از این آلبوم داشت.

بررسی آلبوم The lockdown seesions

این آلبوم زیبا ترکیبی از شاخه های مختلف موسیقی است؛ که التون جان توانسته آن ها را در کنار هم قرار بدهد. به قول خودش به حسرت چندین ساله حرفه ای خود نگاه کرده است. دوئت دیسکو و بایبل یا استیو واندر بسیاری دیگر در ساخت این آلبوم با او همکاری داشته است. ترانه Sawayama بیشتر ما را به آهنگ های لیدی گاگا می برد؛ اما بیشتر به نوعی کاور هستند؛ اما ترانه It’s a Sin که با اولی الاکساندر ضبط شد امسال به طرز شگفت انگیزی پر فروش بود. زمانی که التون جان آهنگ زیبای Nothing Else Matters را با میلی سایرس همه مخاطبین را در سال 2021 جذب خود کرده بود. همچنین آهنگ هایی با نیکی میناز که بسیار تاثیر گذار بودند.

تغییر بنیادین در ساختار آهنگسازی

التون در آلبوم The lockdown Seesions از تمامی عناصر موسیقی مدرن بهره گرفته بود. او تا حدودی زیادی از پیانو نواختن در آهنگ های خود جدا شده بود. التون می خواست فرم سازی جدید به آهنگ های پاپ آلبوم خود بدهد. گرچه ما در برخی ترانه ها و موزیک های او لایه هایی از راک را و هیپ هاپ را در آن می دیدم. او از کلیشه های سبک پاپ کاملاً جدا شده است گاهی اوقات بیان موزیک خود را در این آلبوم با سبک فولک نیز آمیخته کرده بود.

استفاده هنرمندان جدید

التون همیشه در نوآوری مشهور بود و با هنرمندان زیادی هم کار کرد است. از آزی ازبورن در آلبوم سال گذشته او تا لیدی گاگا که قالبا هم به انواع آهنگ ساز؛ اما او در آلبوم جدید خود از هنرمندان نسل جوان مثل لیل ناس داشته است. تا موزیک خود را بهتر به گوش مخاطب نسل جدید برساند. التون از عناصر موزیک الکترونیک نیز برای صدا سازی و حجم دهی به موزیک خود استفاده کرده است.