اخبار داغ :

نگاهی به آلبوم فوق العاده 30 از Adele

شور و احساس در آلبوم 30

زمانی که ادل اولین آلبوم کوتاه خود را در سال 2008 منتشر کرد، پایه و اساس یکی از موزیک های پاپ بریتانیایی را تشکیل داد. به دنباله آن 21 یکی از برجسته ترین و با کیفیت آلبوم های او در سال های اخیر به وجود آمد. ترانه های شاخصی مثل Rolling In The Deep، Set Fire To The Rain، Someone Like You توانستند تمامی رکورد ها و جوایز زیادی را برای او به ثبت برسانند.

این آهنگ ها با داشتن جذابیت سمعی بالا از نظر تنظیم و ملودی سازی نیز فوق‌العاده بودند. آلبوم 25 از جهات مختلفی ادل را به یک تکامل نسبی از نظر شعر و موسیقی رسانده بود بیشتر ترانه های آن مربوط به گذشته او بودند و به نوعی زندگی او را به تصویر می کشیدند. او در آن زمان به اوج شهرت و محبوبیت خود رسیده بود. او مانند یک فیلم دنباله دار آثار خود را خلق و به تصویر می کشید.

همکاری با تهیه کنندگان برجسته

در سال های 2012 تا 2018 با تهیه کنندگان و هنرمندان برجسته ای مثل گرگ کورستین، توبیسا جسو جونیور، مکس ماریتن در آلبوم 25 خود استفاده بود تا یک اثر منحصر به فردی خلق کند. در اینجا بود که توانست درآلبوم 30 کاملاً بالغ و جسور عمل کند.

نگاهی به برخی ترانه ها

ترانه های پاپ و پر هیاهو دیگر وجود ندارند Oh My God یا Cry Your Heart Out تاثیر زیادی از رابطه قبلی او با همسر سابقش را نشان می دهد. او تمام فراز ها و فرود ها را مدیون همسر سابقش می داند. اولین ترانه Strangers By Nature بیشتر برای جذب مخاطب است. ترانه های Alright then, I’m Ready به نوعی مهر محکمی روی البوم از ادل است که توانایی کنترل صدای او به چشم می خورد.

ادامه آلبوم

بقیه ترک های آلبوم چندان هیجان انگیز نیستند ولی شما را ترغیب به شنیدن دوباره آن ها می کند. هر آهنگی در آلبوم 30 ادل داستان مجزایی از یک رابطه را برای شما تعریف میئ کند. ترانه های اول مثل Easy On Me، My Little Love اننقدر خوب ساخته شده اند که دوست دارید بقیه آلبوم را با جان گوش بدهید.

بر خلاف آلبوم 21 که یک سرعت و خشم خاصی در مورد ترانه ها وجود دارد، 30 کمی منعطف تر و نرم تر است. استفاده از ساز های زهی با صدا های لطف برای جذب ترانه بسیار کمک کرده است. فضا سازی و ملودی نیز به درستی رعایت شده است. ادل در این سال ها آلبوم های موفقی منتشر کرده است؛ که آلبوم 30 هم از این قضیه مستثنی نشده است. ترانه های رویایی و عاشقانه نقطه قوت در آلبوم 30 ادل بشمار می آید. این یک آلبوم برجسته است به راحتی شانس انتخاب بهترین آلبوم را در سال بعد را می تواند داشته باشد.