اخبار داغ :

پسر ۹ ساله درگذشت؛ آیا حادثه در کنسرت تراویس اسکات قابل پیشگیری بود؟

کشته شدن یک کودک در جشنواره

پسر ۹ ساله‌ای که در جشنواره موسیقی آسترو ورلد در هیوستون در آمریکا به سر و اعضای دیگرش آسیب وارد شده بود درگذشت.

ازرا بلانت به دلیل شدت جراحت با دستگاه زنده بود و پزشکان او را به اغمای مصنوعی برده بودند.

هجوم جمعیت وحشت‌زده در این جشنواره، حین اجرای تراویس اسکات، ده روز پیش باعث مرگ ده نفر شد که این پسر کم‌سن‌وسال‌ترین آنهاست. صدها نفر هم زخمی شدند.

دویست نفر از آسیب‌دیدگان از برگزارکنندگان شکایت کرده‌اند و به گفته وکلای آنها، نود شکایت دیگر هم آماده ارائه به دادگاه می‌شود.

آیا این حادثه قابل پیشگیری بود؟

قبل از این جشنواره موسیقی تراویس اسکات نگرانی‌هایی مطرح شده بود.

تراویس اسکات خواننده رپ که برای جمعیتی انبوه اجرا می‌کرد، تقریبا حدود ۴۰ دقیقه بعد از اینکه پلیس هیوستون و آتش‌نشان‌ کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان را شروع کردند، به اجرا ادامه داد. زمانی که او صحنه را ترک کرد، این کنسرت یکی از مرگبارترین کنسرت‌های تاریخ آمریکا شده بود، در آن موقع ۸ نفر جان خود را از دست دادند.

ویدئوهای منشتر شده

در ویدئوهایی که منتشر شده، کسانی دیده می‌شوند که فریاد می‌زنند “اجرا را متوقف کنید” و از کارکنان درخواست کمک می‌کنند. حتی یک نفر از سکوی دوربین‌ها بالا رفت تا به مجروحان اشاره کند.

در نهایت تراویس اسکات حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زودتر برنامه خود را تمام کرد ولی این سوال وجود دارد که چرا او زودتر برنامه‌اش را قطع نکرد.

به گفته تروی فینر رئیس پلیس هیوستون، حادثه “نه و سی دقیقه” آغاز شد زمانیکه چند نفر زمین افتادند:

“مردم دست به کار شدند و بلافاصله نزد تهیه‌کنندگان رفتند و به آنها گفتند بعضی‌ها روی زمین افتاده‌اند. برنامه ساعت ده و ده دقیقه شب به پایان رسید. فقط می‌خواهم این را تصدیق کنم”.

تراویس اسکات، یکی از بزرگ‌ترین نام‌های موسیقی رپ، این جشنواره را در سال ۲۰۱۸ به راه انداخت. او در ویدیویی در اینستاگرام گفت اصلا نمی‌دانسته چه اتفاقی رخ داده: “وقتی متوجه شدم چه اتفاقی افتاده، اجرا را متوقف و کمک کردم مردم امداد لازم را دریافت کنند. من اصلا نمی‌توانستم متوجه وخامت اوضاع شوم”.

تراویس اسکات در ویدئویی دیده می‌شود که برنامه را متوقف کرده تا برای کسی که از حال رفته درخواست کمک کند اما در ویدیویی دیگر، صدایش شنیده می‌شود که می‌گوید: “چه کسی گفت متوقف کنید؟ همه می‌دانید برای چه کاری آمده‌اید، من را دنبال کنید، برویم”.