اخبار داغ :

هنگامه اخوان: جشنواره جای تازه واردها نیست

 

موسیقی پارس – مهدی خان محمدی: سومین نشست جشنواره سی و یکم موسیقی فجر باحضور «هنگامه اخوان» به بهانه حضور وی و گروه بهار در جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

 

هنگامه اخوان – سرپرست گروه بهار

 

چندین سال است که در جشنواره‌های مختلف موسیقایی کشور حضور نداشتم اما در این دوره از جشنواره به دعوت برادرم «حمیدرضا نوربخش» مجاب شدم تا بعد از سال‌ها غیبت در این رویداد موسیقایی حضور داشته باشم.

 

متاسفانه کمبود سالن یکی از عمده‌ترین مشکلاتی است که ما طی سال‌های اخیر با آن مواجه هستیم و همواره این انتقاد را داشته‌ایم که چرا تالار ویژه‌ای برای برگزاری کنسرت ویژه بانوان وجود ندارد.

 

سبک آن چیزی که من در این کنسرت موسیقایی و کنسرت‌های دیگرم اجرا می‌کنم سبک قدیمی‌های عرصه موسیقی است که با تنظیم‌های جدید آن ها را به مخاطبان خود ارائه می‌دهم.

 

به هر ترتیب کار قدیمی اجرا کردن بسیار سخت است و درست است که این فضای تکراری اغلب در کنسرت‌های ویژه بانوان وجود دارد اما این کنسرت ما به آن شکلی که شما فکر می‌کنید نیست. ضمن این که باید به این موضوع توجه داشت که ما دیگر آهنگساز مطرحی نداریم که بخواهیم با استفاده از آثار آن ها آهنگ‌های جدید را در کنسرت‌هایمان اجرا کنیم.

 

ما اکنون در شرایطی قرار گرفتیم که موسیقی تبدیل به یک تجارت شده است و همه آن چیزی که توسط اغلب خوانندگان و فعالان عرصه موسیقی برگزار می‌شود، کپی‌کاری‌ها و تقلیدهایی است که از آن‌سوی آب‌ها آمده است. من تکرار در کنسرت‌ها را قبول دارم اما مطمئن باشید آن چیزی که به مخاطب ارائه می‌شود فضایی نیست که ملال‌آور باشد.

 

من در جشنواره‌های گذشته که به عنوان مخاطب حضور داشتم شاهد این موضوع بودم که خواننده‌ای بعد از ۲ ماه فراگیری موسیقی، به جشنواره آمده که این اصلاً موضوع درستی نیست. اتفاقاً همین موضوع باعث شده است که من در کنار تازه‌‌واردها حضور نداشته باشم.  هرکس از راه می رسد خواننده نیست. بنابراین طی این سال‌ها ترجیح دادم که در جشنواره موسیقی فجر حضور نداشته باشم.

 

منبع: اختصاصی از موسیقی پارس