اخبار داغ :

کنسرت مشترک استاد ایرج و «احسان خواجه امیری» برگزار شد

موسيقى پارس: کنسرت «احسان خواجه اميرى» به همراه پدرش استاد «ايرج خواجه اميرى»، در روزهاى ٢٣، ٢٤ و ٢٥ مردادماه با همراهى اكسترى ٣٠ نفره، در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.
تازه ترين كنسرت «خواجه اميرى» با تغييرات بسيارى از جمله حضور «آرمين قيطاسى» به عنوان تنظيم كننده، رهبر اركستر و نوازنده فلوت همراه بود .
این برنامه با اجراى قطعه «قلب ساعتی» آغاز شد. پس از اجرای این قطعه، «خواجه امیری» از هواداران بابت حضورشان تشکر کرد و گفت: «بعد از حدود ١٢ سال دوباره به روی صحنه آمدم و در تمام این سال‌ها تک‌تک شما عزیزان لطف داشتید و حمایت کردید تا من خدمت گزارتان باشم و امشب می‌خواهم هزاران بار از شما تشکر کنم.»
«ثانيه» قطعه بعدی بود که اجرا شد و «خواجه امیری» پس از اجراى اين اثر از «آرمين قيطاسى» رهبر ارکسترش تشکر کرد.
او پس از اجرای قطعه «لحظه»، گفت: «حدود ٦ ماه است که به همراه تمام این عزیزان برنامه‌ریزی کردیم تا امشب با تمام قدرت، کاری کنیم که تا به امروز در کشور اتفاق نیفتاده است و این اتفاق امشب به لطف تک‌تک شما عزیزان محقق شد.»
پس از اجرای قطعاتِ «عاشق» و «بى تفاوت»، «خواجه امیری» از اضطراب خود برای یک اتفاق بی تکرار گفت و ادامه داد: «می‌دانم که خیلی دیر است اما متأسفانه در سال‌های گذشته امکانش فراهم نشد که این اتفاق بیفتد. خیلی زودتر از این‌ها استاد ایرج باید به روی صحنه می‌آمدند. من بالاخره آرزو به ‌دل نمی‌مانم و این اتفاق را تا لحظاتی دیگر تجربه می‌کنم.»
سپس استاد ایرج در میان تشویق‌ هواداران به روی استیج آمد و ضمن خوشامدگویی و تشکر از هواداران، گفت: «فکر می‌کنم کمتر کسی در ایران باشد که با صدای من خاطره نداشته باشد. به‌تازگی قطعه جدیدی را منتشر نکردم اما قطعاتی که امشب اجرا می‌کنم، برای جوانان گذشته تازگی خواهد داشت.»
قطعه «دست تقدیر» و «پرنده» توسط «استاد ايرج خواجه اميرى» اجرا و پس ‌از آن، قطعه «دوستی» با همراهی «احسان خواجه اميرى» اجرا شد.
در ادامه این کنسرت، «خواجه امیری» با یادی از مرحوم زنده‌یاد «دكتر افشين يداللهى» گفت: «قطعه‌ای که می‌خواهم اجرا کنم، یک مناسبت تلخ و غمگینی دارد.من یکی از تجربه‌های تلخ زندگی‌ام در اسفندماه سال گذشته اتفاق افتاد که دوست بزرگی را از دست دادم؛ کسی که مطمئناً یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت من در زندگی‌ام بود؛ دکتر افشین یداللهی.»
پس از صحبت هاى «خواجه اميرى»، ریمیکسی از قطعات «خلاصم کن»، «میوه ممنوعه» و «غریبانه» اجرا شد که تمامی این ترانه‌ها، از کارهای ماندگار «دكتر افشين يداللهى» است.
«یه روزی میاد»، «تمام قلب من»، «نوش دارو»، «نابرده رنج»، «اين حقم نيست»، «تاوان»، «لحظه» و «سلام آخر » قطعات دیگری بودند که در اين كنسرت اجرا شد.
«آرمين قيطاسى» (رهبر ارکستر، تنظیم‌کننده قطعات و نوازنده فلوت و کوعنا)، «مهدى جوان بخت» (ویولن)، «آرمين قضاتى» (ویولن)، «امين عطايى» (ویولن)، «رائين نورانى وطنى» (ویولن)، «آرش اسدنژاد» (ویولن)، «عرفان وكيلى» (ویولن)، «امين زمانخان» (ویولن آلتو)، دانیال جورابچی (ویولن آلتو)، پژمان اختیاری (ویولن آلتو)، ماکان خوی نژاد (ویولنسل)، «بهرنگ معتمدى» (ویولنسل)، «آرين قيطاسى» (اُبوا، ساکسوفون آلتو و تنور)، «ميلاد عباسى» (فِرِنچ هورن)، «فرزان بيژنى» (فِرِنچ هورن)، «على ضرابى» (ترومپ)، «كاميار ماندگاريان» (ترومپت)، «سيامك كريم پور» (ترومبون)، «على عابدين» (سنتور)، «احسان نى زن» (سوليست ویولن)، «بهرنگ بهادرزاده» (پیانو و کیبورد)، «فرشيد ادهمى» (گیتار الکتریک و اسپانیش)، «عميد بنكدار» (گیتار باس)، «محسن خاش» (پرکاشن)، «عرفان قوى قلب» (اودو و هنگ درام) و «برديا اميرى» (درامز) اعضای ارکستر «احسان خواجه امیری» در اين كنسرت را تشکیل مى دادند.
«سينا شعبانخانى»، «بهنام بانى» ،«مهراد نصرتى»، «سيروان خسروى»، «نرگس محمدى»، «على اوجى»، «بابك جهانبخش»، «محمد اصفهانى»، «اميد حاجيلى»، «حامد همايون»، «محسن رجب پور»، «مريم دلشاد»، «مهدى ايوبى»، «ميلاد بابايى»، «سامان امامى»، «حامد برادران» و خانواده دكتر «افشین يداللهى» از مهمانان ويژه اين كنسرت بودند.
گفتنى است كه كنسرت «احسان خواجه اميرى» با همراهی «استاد ايرج خواجه اميرى» به همت شرکت «رویال هنر» به مدیریت و تهیه‌کنندگی «مجید عبدی» برگزار شد.