اخبار داغ :

نیما رمضان: مکان مناسب و قیمت ارزان تر در جشنواره موسیقی الکترونیک باعث جذب مخاطب می شود

موسیقی پارس: اولین فستیوال موسیقی الکترونیک تهران ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه جاری در پردیس چهارسو برگزار می‌شود. «نیما رمضان» از جمله نوازندگانی سرشناسی است که در این جشنواره حضور دارد. به بهانه حضور این هنرمند مصاحبه ای با وی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

_نظر شما راجع به برگزاری فستیوال موسیقی الکترونیک چیست؟
برگزاری جشنواره موسیقی الکترونیک یک شروع است؛ در تهران و برخی شهرستان های بزرگ به طور موازی این رویداد رخ داده بود اما این بار رسمی تر است. موسیقی الکترونیک طرفداران زیادی دارد و نوازندگانی که مشغول فعالیت می باشند؛ علاقه مند هستند که اینگونه جشنواره ها برگزار شود.

_شما نیز در این جشنواره روی صحنه خواهید رفت؛ چه کسانی در این کنسرت همراهی تان می کنند؟
«امیر بال افشان» که پروژه «بال زن» را با یکدیگر آغاز کرده ایم حضور دارد. در واقع اجرا دو بخش است؛ بخش اول آن موسیقی امبینت Ambient music) است که با همراهی «سیاوش حسین زاده» انجام می دهیم و بخش دوم پروژه «بال زن» است که با اجرای موسیقی با کلام و ترکیب موسیقی الکترونیک با دیگر ژانرها همراه است. به طور کلی حدود ده قطعه در این کنسرت اجرا خواهیم کرد.

-استقبال از بلیت فروشی کنسرت شما چگونه بود؟
تقریبا 50 درصد بلیت ها به فروش رفته است. اندکی قیمت بلیت ها برای یک فستیوال گران است و چون موسیقی الکترونیک مخاطب تازه و جدیدی دارد، کمی جذب مخاطب سخت است. ظرفیت سالن حدود 400 نفر می باشد و این جشنواره ها بهتر است در سالن هایی با ظرفیت 150-200 نفر برگزار شود و قیمت بلیت کمتر باشد تا بهتر فروش رود اما موضوع بالا بودن قیمت بلیت، یک مشکل است و سالن بزرگ انتخاب کردند تا جشنواره رسمی تر باشد و اتفاق بزرگتری رخ دهد اما پر کردن این سالن ها برای موسیقی الکترونیک و افرادی که نزد مردم به خوبی شناخته شده نیستند، سخت است.

-چگونه می توان عموم مخاطبان را بیش از پیش با موسیقی الکترونیک آشنا کرد؟
تعداد جشنواره ها و اتفاقات این چنینی بیشتر شده و در حال برگزاری می باشد؛ بهتر است بلیت های جشنواره هم قیمت مناسب تری داشته باشند، زیرا می دانم هنرمندانی که در این فستیوال حضور دارند، به خوبی شرایط را پذیرفته اند تا جشنواره برگزار شود. مکان مناسب و قیمت ارزان تر می تواند باعث جذب تعداد بیشتری از مخاطبان شود. بسیاری از هنرمندان جوان، به حوزه موسیقی الکترونیک علاقه دارند و چنین جشنواره ای برای آنها هم می تواند جالب باشد و کمک می کند تا این نوع موسیقی بیشتر شنیده شود.

– از دیگر هنرمندانی که در این جشنواره حضور دارند، شناختی دارید؟
بعضی از این هنرمندان را می شناسم و برخی جدید هستند و شناختی ندارم اما فکر می کنم ترکیب جالب و جذابی است و می تواند متنوع تر شود، چون خاصیت این نوع موسیقی است که هنرمندان بیشتری حضور داشته باشند تا موسیقی الکترونیک رنگ و طمع خود را بهتر نشان دهد.

-هم اکنون از اعضای ارکستر «اشوان» هستید، همکاری با این هنرمند چگونه است و تا چه زمانی ادامه می یابد؟
توافق ما از لحاظ کاری تا پایان آذر ماه سال آینده است اما تا زمانی که ایشان کار کنند و مشکلی پیش نیاید، این همکاری ادامه دارد چرا که ایشان یک انسان وهمچنین یک هنرمند بسیار خوب است و در این چند سال که با او کار کرده ام از لحاظ اخلاقی جزو بهترین خوانندگان بوده است؛ کار را همه کم و بیش انجام می دهند اما اخلاق مهمترین چیزی است که وجود دارد و او جدا از اخلاق خوب و حرفه ای، خواننده بسیار خوبی هم می باشد و تکنیک بالا و اکت هایی کم نظیر دارد که خواننده های کمی را دیدم چنین تسلطی روی استیج و اجرای صحنه ای داشته باشند.

_از همکاری تان با اشکان خطیبی و کنسرت ده سال تنهایی بگویید.
«اشکان خطیبی» از سال گذشته این پروژه را استارت زد و ذهن مان درگیر این پروژه بود، تا آنکه بالاخره امسال به نتیجه رسید و کارهایش انجام شد. دو، سه اجرا داشتیم و به دلیل استقبال مخاطبان تصمیم گرفتیم این برنامه را تمدید کنیم. «ده سال تنهایی» یک تئاتر موزیکال است که کانسپت و ایده آن بر اساس موسیقی فیلم می باشد که ترکیب بسیار جذابی است، همچنین اشکان خطیبی هنرمند بسیار خوب و کاربلدی هست که کنسرتش را با برنامه ریزی خاصی انجام می دهد.

گفتنی است کنسرت «نیما رمضان» در روز جمعه هجدهم اسفند ماه، (ساعت 19 الی 20:30) برگزار می شود و علاقه مندان جهت تهیه بلیت می توانند به سایت ایران کنسرت به نشانی« www.iranconcert.com» مراجعه کنند.

 

نویسنده: محمد جواد قجری، فاطمه فرج الله زاده