اخبار داغ :

اجرای ارکستر فیلارمونیک زاگرب با رهبری علی رهبری و خوانندگی رضا فکری

موسیقی پارس : ارکستر فیلارمونیک زاگرب با رهبری علی رهبری و خوانندگی رضا فکری در زاگرب کنسرت برگزار می کند.

ارکستر سمفونیک زاگرب پوئم سمفونيك “چنين گفت زرتشت” اثر “علي رهبري” را جمعه 2 آبان (23 اکتبر) در شهر زاگرب پايتخت كرواسي به روی صحنه می برد. خواننده ارکستر رضا فکری است. این اركستر به همراه گروه كر فيلارمونيك زاگرب که اینبار با زبان فارسی می خوانند کنسرت خود را اجرا خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و وزیر امور خارجه كرواسی، شهردار زاگرب، سفیر ایران در کرواسی و چند تن از مقامات سیاسی و فرهنگی دو کشور مهمانان کنسرت ارکستر زاگرب هستند.

سمفونيك “چنين گفت زرتشت” یازدهمین و آخرين شماره از مجموعه “مادرم ايران” است که برای خواننده تنور و ارکستر بزرگ ساخته شده است. این برای نخستین بار است که روی سخنان زرتشت قطعه موسیقی نوشته شده است.

مجموعه مادرم ايران با قطعه “نوحه خوان” كه روایتگر واقعه عاشورا است شروع مي شود و با پوئم سمفونيك “چنين گفت زرتشت” كه از سخنان و گفته هاي زرتشت است خاتمه مي يابد. این قطعه قرار است قبل از اجرای کنسرت با حمایت كمپاني ناكسوس ضبط شده و به زودی راهي بازار جهاني شود.

علی رهبری قرار است اجرای کنسرت “چنین گفت زرتشت” را که یک ساعت است، به مردم کرواسی تقدیم کند؛ چراکه مردم این کشور معتقدند با ایرانیان قرابت فرهنگی دارند و اصالتشان از ایران باستان آمده است.

رهبری سال ها مدیریت هنری و رهبری دائم ارکستر زاگرب را بر عهده داشته است. رهبري پیش از این مديريت اكستر هاي سمفونيك بروكسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران را در کارنامه دارد. رهبری براي انتخاب خواننده اين اثر از چندين خواننده ايراني و غير ايراني تست گرفت و در نهایت رضا فکری را انتخاب کرد.

رضا فکری پیش از این به عنوان سولیست در ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری حضور داشته است.
علي رهبري تمرينات خود را در زاگرب آغاز كرده است.